مراسمات مدهبی و مساجد
خواسته از آباد ساختن مساجد تنها آبادی ساختمان وجود ندارد، بلکه به معنای اجتماع و کمپانی مسجد المهدی فلسطین مشهد در مسجد نیز میباشد. بدین ترتیب، مشرکان خیر حق کمپانی در مساجد را داراهستند و خیر حق تعمیر و بنای ساختمان آنها را. عمران مسجد به هر شکلی که باشد، بایستی به دست مسلمانها اعمال گیرد. ولی متولیان و پاسداران مساجد نیز می بایست از بین منزهترین اشخاص تعیین شوند. می بایست دستهای چرک الود را از تک تک این مرکز ها مقدس کوتاه کرد.
از روزی که گروهی از زمامداران جبار و یا این که ثروتمندان کثیف و گنهعمل تشریفات شمس دستبه تشکیل داد مساجد و مرکز ها اسلامی زدند، روح معنویت و نرمافزارهای تولیدکننده در آنها مسخ شد. از این روست که میبینیم بسیاری از اینسیرتکامل مساجد در کشورهای اسلامی صورت مسجد ضرار به خویش گرفته میباشد; ساختمانهایی گسترده و باشکوه و دارای جلوههای ظاهری و قشنگ، البته باطن تهی و بیروح.
ممکن میباشدبعضی بگویند چه مانعی دارااست که از سرمایههای غیر مسلمان ها برای عمران و آبادی این مرکزها استعمال کنیم؟ ولی آنها که اینگونه میگویند، اعتنا بهاین نکته اساسی ندارند که اسلام تمامی جا شغل باتقوا را میوه درخت ایمان میشمرد. نیتهای چرک آلود ممکن وجود ندارد کار پاکی به وجود آورد و کالا مفیدی از خویش نماد دهد.
پاراگراف «لم یخش الا الله» در دنباله آیه، علامت میدهد که عمران و آبادی و نگهداری مساجد جز در سایه شهید شدن و شجاعت ممکن وجود ندارد. هنگامی این مرکز ها مقدس اسلامی به طور کانونهای آدمسازی و کلاسهای عالی تربیت در میآید که نهادگذاران و پاسداران شجاعی داشته باشد; آنها که از هیچ کس جز معبود نترسند و پایین اثر هیچ جایگاه و قدرتی قرار نگیرند و اپلیکیشنای جز نرم افزارهای الهی در آن پیاده نکنند. آنچه امروز بیشخیس التفات دارااست، عمران و آبادی معنوی مساجد میباشد و به تعبیر و تفسیر دیگر، بیشتراز آنچه به ساختن مسجد التفات میدهیم، می بایست به ساختن افرادی که اهل مسجد و پاسداران مسجد و حافظان آناند مداقهبدهیم.
برچسب: مسجد المهدی فلسطین مشهد،