مسجد المهدی فلسطین مشهد مسجد المهدی فلسطین مشهد .

مسجد المهدی فلسطین مشهد

آموزش و تربیت در مسجد


بعد ها تربیتی مسجد به‎ سیرتکامل‌ای با بعدها عبادی آن مرتبط میباشد؛ چون عبادت رویش‌دهنده روح و جاری آدمی بوده و جواب به آن در واقع، جواب به یک نیاز طبیعی و اصلی او است. مسجد المهدی فلسطین مشهد هر که نیازهای جسمی و دیوانه خویش را به صورت منطقی جواب گوید شخصیتی متعادل پیدا می‌نماید. آدرس مسجد المهدی فلسطین مشهد یک شخصیت متعادل به یک جامعۀ متعادل باعث می‎گردد.

 

مطالعه‎های تاریخی آرم می‎دهد که مسجد اولیه راس آموزشی مسلمان‌ها بوده میباشد. رزرو مسجد المهدی فلسطین مشهد در ابتدا اسلام، نبی و یارانش در مسجدالحرام گرد هم می‎آمدند و درخصوص معارف و احکام الهی حرف می‎گفتند.  با سفر نبی به مدینه و تأسیس« مسجد‎النبی» خیر تنها مکانی برای عبادت، بلکه دانشگاهی سراسر پر نمک و نشاط در دنیا اسلام تأسیس شد. شماره تلفن مسجد المهدی فلسطین مشهد حضرت درین مسجد و مسجدهای دیگر، به فراگیری قرآن و اعلام کرد‎وگو‎ها و مناظره‎های علمی می‎پرداختند؛ در پرتوی این خاطرنشان کرد‌و‌گوها حقایق وحی و نشانه‌ها الهی پر‌نور می‎شوید‌، به تردید ها جواب داده می‎شد و پرده‎های جهل و شک فرو می‎سرازیرشد. روزی رسول اکرم وارد مسجد شدند و دو دسته را دیدند. گروهی درگیر حصول معارف اسلامی و مشاجره‎های علمی بودند و مجموعه دیگر در اکنون نیایش و عبادت. حضرت به مجموعه نخستین اشاره و از احکام کرده و فرمودند: «هولاءِ أفضل بالتعلیمِ ارسلتُ. ثمّ قعد معهم» (شهید ثانی، 1409: 107) این تیم علمی، از فضیلت بیش‎تری برخوردار‌است، چون اینجانب برای یاددادن رسول گردیده‎ام»؛ و خویش نیز در توده آن‌ها گرد هم آیی.

 

در واقع مسجد وظیفۀ پاسداری از علم ها و سرویس به فرهنگ و تمدن ناب اسلامی را برعهده دارااست. نهضت پیدایش کالج اسلامی در آغاز از مساجد استارت شد و در چهرۀ دارالعلم نمایان شد و با پیدایش مکتب‎های مختلف به بلندای خویش رسید. این سنت در اکثری از کشورهای اسلامی هم‎چنان باقی میباشد و می‎اقتدار به مسجدالحرام در مکه و مسجد النبی در مدینه و مسجد گوهرشاد در مشهد و مسجد اعظم قم در مجاورت ضریح حضرت معصومه که اصلی‎ترین راس درس‎های بهتر حوزۀ علمیۀ قم به شمار می‎رود، اشاره نمود. (سیمای مسجد، ج2، فصل 6) گرد‌همایی‎های یادگرفتن معارف اسلامی در مسجدها از صدر اسلام تا به امروز، شاگردان متعددی را تربیت و به جامعه اسلامی معرفی کرده است؛ شاگردانی که توشه کلان فکری و فرهنگی و فقاهتی جامعه را بر عهده داشته و هم در حال حاضر نیز بر دوش دارا هستند.


برچسب: مسجد المهدی فلسطین مشهد، آدرس مسجد المهدی فلسطین مشهد، شماره تلفن مسجد المهدی فلسطین مشهد، رزرو مسجد المهدی فلسطین مشهد، ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۶:۴۶ توسط:شهریار شاهان موضوع: نظرات (0)