مسجد المهدی فلسطین مشهد مسجد المهدی فلسطین مشهد .

مسجد المهدی فلسطین مشهد

مسجد، پایگاه تشکّل مردمی


در سفری که به مرزوبوم ترکیه داشتم، رهبر شیعه‌ها ترکیه خلال تشریح اپ مسجد المهدی فلسطین مشهد روحانیان شیعه، اظهار‌کرد: «ما برای رابطه باشیعیان، هیچ مکانی را خوب از مسجد نیافتیم.» در تأیید سخنان وی، این مقاله مشهود بود که دربین عموم شیعه ترکیه،روحانیونی دوست داستنی عموم میباشند که مسجد دارا‌هستند و روحانیونی که در‌این مرز و بوم، دارنده مؤسسه فرهنگی، خبر نامه وسایت اند و تنها به کارها فرهنگی می‌پردازند، محبوبیت چندانی ندارند. اساسی خیس آنکه هر گاه دولت این مملکت، بازدارنده فعالیتدینی آن ها خواهد شد، دیگر هیچ مکانی برای ادامه کار نمی یابند؛ در حالی که هیچ دولتی نمی تواند مسجد را تعطیل نماید.

با شنیدن این صحبت، به حافظه سخنان حکیمانه حضرت امام خمینی رحمه الله افتادم آدرس مسجد المهدی فلسطین مشهد که بارها بر پایه بودن مسجد در تمامامور تأکید داشتند.

با رسیدگی تاریخ ادیان بشری بدین فیض می رسیم که از اولِ به وجود وارد شدن آدم تا کنون، هیچ مکانی همانندمسجد نتوانسته میباشد در سازماندهی حرکتهای اجتماعی و تحت عنوان یک مقر ارتباطی، موءثر باشد؛ به دلیل آنکه مسجد،غیر حزبی و سازمانی میباشد و به جهت غیرحزبی بودن، قابلیت افتتاح معاند از آن به زیر ترین مقدار میرسد.همینطور این جای ، پایگاهی ارتباطی و در عین اکنون، یک رسانه میباشد که همه مخاطبان و طرفداران به آن دسترسیدارند.

همینطور مسجد، غیروابسته از نقش رسانه ای و ارتباطی خویش، رزرو مسجد المهدی فلسطین مشهد از روش روحانیون، در مخاطبان خویش دیدگاه ساخت و ساز می نماید واینجا میباشد که خلال نقش آگهی، نقش هدایتی را نیز بر دوش می‌گیرد. خلاصه آنکه، سر ماندگاری فرهنگاسلامی تا به امروز به نظر پویایی و تحرّک این کانونهای سازماندهی و حرکتهای اجتماعی و عده ای عموم بوده میباشد.

14. حضور زنان
یک کدام از موردها اختلاف میان شیعه و سنی، حضور بانوان در مساجد میباشد. مسلّم میباشد که حضور وی درین مکانها وکسب معارف شرعی، خواهد توانست خیر فقط در تربیت فرزندان، که در دور و اطراف خانواده بسیار مؤثّر باشد. انگیزه این دستور، آناست که داده ها و علم فقاهتی عموم در یک جامعه اسلامی از قبل های به دور تا به امروز از شماره تلفن مسجد المهدی فلسطین مشهد این شیوه به دست می آمده ومی آید. به تفسیر دیگر، این اماکن، کانون اساسی تکثیر معارف فقهی به شمار می‌روند. از همین روی، حضور نداشتن بانواندر مساجد، طبیعتا، ناآگاهی آن‌ها از احکام و مسائل شرعی و در فیض، نوعی عقب ماندگی فرهنگی را به‌دنبال خواهدداشت و این دستور در مناطقی که ترسیم و عادت بر حضور نداشتن زنان در مساجد میباشد، آشکارا مشهود است.


برچسب: مسجد المهدی فلسطین مشهد، آدرس مسجد المهدی فلسطین مشهد، شماره تلفن مسجد المهدی فلسطین مشهد، رزرو مسجد المهدی فلسطین مشهد، ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۵۸:۰۶ توسط:شهریار شاهان موضوع: نظرات (0)