مسجد المهدي فلسطين مشهد مسجد المهدي فلسطين مشهد .

مسجد المهدي فلسطين مشهد

عوامل مؤثردرجذب نسل جوان به مسجد

زمانه نوجواني و جواني، هر كدام نسبت به عصر پيش از خويش مرحله مستقلي از حيات به اكانت مي آيد; زمان اي كه به انگيزه وجود تمايلات ضد و نقيض، توده اي از پژوهشگران آن را غير قابل فهم ترين زمان زندگي مي شمارند. با كليه بررسي ها و تجزيه و تحليل هايي كه در اين زمينه به شغل آمده ميباشد، گشوده هم نقاط غير قابل درك و تاريك بسياري در آن وجود داراست. مسجد المهدي فلسطين مشهد روزگار نوجواني و به خصوص مرحله بلوغ را ولادتي نو ذكر مي كنند و اين به دليل ويژگي هاي آن ميباشد، به سيرتكامل اي كه گويي ارتباط اي بين اين شخص با دنياي سابقش نيست; عصر اي كاملاً غيروابسته و از ديد تجارب كاملاً مختلف با پيشين. آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد اين مرحله از حيات سن خواستن، به شگفت وارد شدن، طرد و گاهي تمكين، راز فرود آوردن، نفي و انكار، حمله و سركوب كردن ميباشد، سن پيكار و عملكرد و كار و كوشش ميباشد; به همدم رويش تن، عاطفه ها و احساسات گرم و آتشين نيز در آن پديد مي آيد، سن خويش نمايي و غرور ميباشد، سن بلند پروازي ميباشد، سن استقلال طلبي ميباشد، هيجان و بي قراري ميباشد، افراط و تندروي ميباشد و در عين هم اكنون، سن خودشناسي و به خويش وارد شدن ميباشد. رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد اسلام اين نسل را از تبارك ترين سرمايه ها تلقي كرده و از نيرويشان در جهت خير و بهروزي به كارگيري كرده است. از پر نمك و نشاط جوان ها، از توان جسمي شان به كارگيري بسياري برده گرديده و بسياري از مشكلات جامعه اسلامي فرصت پيامبر(صلي الله عليه وآله) از طريق آنها رفع گرديده ميباشد. شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد پيامبر اكرم(صلي الله عليه وآله) از به عبارتي شروع، توجهي فوق العاده به اين نسل داشتند و با به كار گيري از زمينه فطري آن‌ها كوشيدند آن‌ها را به اصول اخلاقي و مذهبي آشنا كنند و به سوي خير جهت دهند. در زمانه پيش از سفر، همين نوجوان ها با نمايش نرم افزار مذهبي و نماز و دعايشان مشركان را به تعجب و ستوه آوردند. سعدبن مالك هفده ساله از مبارزان راز طاقت فرسا مشركان، مثال اي از اين جوان ها ميباشد.

نبي آفريدگار(صلي الله عليه وآله) با مراعات شرط صلاحيت و ايمان و عقل و هوش آنها و دانش و اخلاق و رفتار و تدبيرشان به برخي از آن‌ها مسؤوليت هايي مي دادند; مصعب بن عمير نخستين مأمور اعزامي پيامبر(صلي الله عليه وآله) به مدينه براي تبليغ اسلام بود، در حالي كه سن و سال كمي داشت، عتاب جواني ۲۱ ساله و نخستين فرمان‌دار مكّه از سوي پيامبر(صلي الله عليه وآله) بعد از پيروزي اسلام بود، اسامه جوان هجده ساله، فرمانده سپاه اسلام در نبرد با روم بود.۶۹

اين جوان ها و اشخاص شبيه ديگر از استارت، خويش را براي تحمل هرگونه آزار و شكنجه مهيا كرده و براي مدد از حريم اسلام صف بسته بودند. اين هنر پيامبر گرامي(صلي الله عليه وآله) بود كه توانست از اين اقتدار ها و توانايي ها براي عزت و خوشبختي اسلام و جامعه شان به كارگيري كند و از هدر رفتن اين نيروها جلوگيري نمايد.

مرحله بلوغ و نوجواني فرصتي ميباشد گران قدر و طلايي كه در شرايطي كه در اين روزگار، جوان ها نيكو رويش يابند، سختي ها و مشكلات تربيت و هدايت از راز راهشان برداشته گردد، مي توانند نيرويي شگفت انگيز در سرويس به روزي خويش و حمايت از جامعه و قيمت هاي انقلاب اسلامي باشند.


برچسب: مسجد المهدي فلسطين مشهد، آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد، شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد، رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۳۸:۰۹ توسط:شهريار شاهان موضوع: نظرات (0)

نقش فرهنگي مساجد

دستگاه ياددادن وتربيت از روش تدارك مسئله هاي تربيت،ميتواند رويش عقلاني و اجتماعي علم آموزان را شكوفا نمايد ولي اپ هاي قانوني در مدرسه هاي بيشتر متوجه رشد خاطر و قواي فرضي شاگردان ميباشد. مسجد المهدي فلسطين مشهد به بعدها رويش دقت ندارد. حصول داده ها فقهي و مذهبي به آموزشي درست و تعاملي مستلزم ميباشد كه يادگيري كيفي يادگرفتن هاي فقاهتي و امام شناسي هيچ زمان فارغ از استعانت معلمين نتيجه ها نمي‌شود. آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد همينطور بايدارتباط خيلي قربت دربين تبيين مقام امامت و ولايت مدرسه ها و جامعه بوجودآيد. ولي مسلم ميباشد كه فراگيري حق تقدم وقتي داراست وپرورش حق تقدم رتبي,اين ذكر نوراني امام راحل كه فرمود" در صورتي تزكيه نباشد دانش توحيد هم به درد نميخورد" بايستي فراگيري به معناي حقيقي وواقعي شكل گيرد تا اثر آن در خلق يعني تربيت نتايج شود. ارائه راهكارهاي درست ،ظريف و مفيد در ساخت انس و الفت با ولايت به مقاوم سازي فرزندانمان در مقابل سيل تهاجم فرهنگي و تبليغاتي معاندان داخلي و فرنگي مي انجامد و كوشش معاند را ذيل الشعاع قرار مي‌دهد. رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد براين اساس در حالتي‌كه ياد دادن وتربيت از وظيفه سزاوار خويش غفلت نورزد نقش اطمينان به امام و ولايت در همه بعد ها شخصي وزندگي جوان ها جلوه گر ميشود.و صورت مي نماياند. ذهن علم آموزان سرشار از انرژي ميباشد و از آنجايي فايده گيري از اين سرمايه ي معنوي وفكري ميتواند جامعه را به كمال برساند و رشد نسلي كمال جو در مسير ولايت وامامت روزنه اي پر‌نور را در اسمان ديددانش آموزان و ايجادتفكري كه براي تطبيق فرد با بعدي مايحتاج ميباشد را پديد مياورد و افزايش اين اساسي از وظايف نظام آموزشي ميباشد براي نيل بدين هدف ها بايد معلمين ،علم آموزان و خانواده ها در‌اين فرمان كمپاني كنندكه با توليد و تقويت عمل هاي فرهنگي،فقاهتي ومذهبي تحقق خواهد يافت. شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد هر چندين يادگرفتن هاي غيررسمي از راههاي متعدد ،موجبات فراگيري نوجوان ها را آماده مي نمايد البته مدرس و مكتب سرچشمه ي اساسي درك كردن ميباشند. تندرست عاطفي،فقهي واعتقايد علم آموزان در مكتب تحت عنوان يك جامعه خرد قادر است در موقعيتهاي گوناگون از روش معلمين در نظام ياد دادن وتربيت شخصي و اجتماعي حمايت گردد


برچسب: مسجد المهدي فلسطين مشهد، آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد، شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد، رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۵۳:۴۷ توسط:شهريار شاهان موضوع: نظرات (0)

مسجد و مبارزه با تهاجم فرهنگي

تهاجم فرهنگي، يكي‌از انواع اشراف بيگانگان ميباشد، كه از منش هاي فرهنگي ايفا مي‌گردد و بيگانگان آن را تحت عنوان اثرگذارترين طرز مي‌دانند كه بايستي با آن به صورت درست نبرد كرد. مسجد المهدي فلسطين مشهد مسجد بابيان خطر تهاجم فرهنگي و تقويت ميل هاي مذهبي، از تعاليم و مفاهيم فقهي پناه مي نمايند و حتي بابيان فرهنگ و تمدن و آموزه هاي اسلام در قبال تهاجم فرهنگي غرب مي ايستد. رونق و تقويت مسجدها، دليل مهمي در نگهداري و تقويت كيان فرهنگي ميباشد.

مشاجره، سود گيري وپيشنهادات: مساجد سنگر ميباشد ومكاني ميباشد معنوي با كاركردهاي متنوع فرهنگي ،اعتقادي ،علمي وآموزشي كه در زمان تاريخ نظام حيات نصيب اسلامي جاي پررنگ اي براي توفيقات حكومت اسلامي بوده ميباشد. آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد وكلاس بشر شناسي، خداشناسي وخود سازي بوده ميباشد.

مساجد، شايسته ترين كانون فقاهتي و فرهنگي براي انتشار بها‌ها و هدف ها والاي آنها به اكانت مي آيند. مساجد لينك دهنده نسل ها باهم وانتقال مفاهيم ارزشي به نسل تازه مي‌باشند، مقر هاي بسيج مساجد، كانون هاي فرهنگي وهنري، هيأت هاي أمناي مساجد، اشخاص مسن و با سابقه و نمازگذار مساجد، روحانيت و مركزها فرهنگي و امام جماعت مساجد مي‌توانند بيشترين نقش را در إرايه مفاهيم ارزشي و فرهنگ وتمدن سازي به نسل تازه خواهند داشت.

عمده ترين راهكارها براي تمدن سازي و نهادينه كردن قيمت ها در جامعه و نقش مساجد درين راستا مي‌توانيم به نكات زير اشاره نماييم. رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد با اعتنا به جامعيت مسجد در همگي مسئله هاي عبادي سياسي، فرهنگي، آموزشي، و... لايق ميباشد مسئولان فرهنگي جامعه مانند سازمان تبليغات اسلامي، وزارت فرهنگ و تمدن و ارشادوراهنمايي اسلامي، حوزه هاي علميه اهتمام دور از شوخي راجع به تبليغ مباني شرعي و اعتقادي و فرهنگ وتمدن سازي و گسترش مساجد مبذول دارا هستند. شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد با اهميت به مداقه امام جماعت و روضه خوان مسجد در تقويت تمدن سازي و جذب نوجوان ها و جوان ها به مسجد نسبت به تعيين و معرفي اشخاص با نفوذ در مساجد و إرايه فراگيري هاي مايحتاج به خواسته استفاده كننده شناسي و جذب مخاطبان جوان در مساجد از سوي مركز ها متولي شكل گيرد و تحقيق مايحتاج ساخت‌و‌ساز خواهد شد.

3- هيأت أمناي مساجد، مقر هاي بسيج و كانون هاي فرهنگي مساجد مهم ترين نقش را در فرهنگ وتمدن سازي وارايه يادگرفتن هاي اعتقادي و فقهي و قيمت هاي اسلامي به طور نظري و عملي برعهده دارا هستند سزاوار ميباشد اشخاص خوش واكنش، با جاذبه و معتقذ به مباني ارزشي درين كارها قرار گيرند تا منجر جذب نيروهاي جوان و جابجايي بها ها به نسل نوجوان و جوان باشند.

4- كتابخانه هاي مساجد تحت عنوان يكي مركز ها فرهنگي و آموزشي تقويت گردد و فضاي قابل قبولي جهت فايده مندي نوجوان ها و جوان ها از تجهيزات جان دار در آن آماده خواهد شد.


برچسب: مسجد المهدي فلسطين مشهد، آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد، شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد، رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۳۰:۱۲ توسط:شهريار شاهان موضوع: نظرات (0)

مسجد كبود تبريز، فيروزه ي درخشان ايران

اين نوشته‌ي‌علمي در ارتباط مسجد كبود تبريز، يك كدام از ده عدد جاذبه جذاب استان آذربايجان شرقي و شهر تبريز ميباشد. در صورتي از گردشگراني مي باشيد. مسجد المهدي فلسطين مشهد كه اپليكيشن مهاجرت به تبريز را داريد، پيش از هجرت خويش مي توانيد به ورقه راهنماي مسافرت به تبريز برويد و درباره تمامي جاي ‌هايي كه مي خواهيد از آنان بازديد نمائيد، داده ها مفيدي را بدست آوريد. آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد براي ديدن مسجد كبود تبريز، كافيست يك عكس قشنگ از معماري مسجد كبود تبريز و كاشي كاري‌ها و تزيينات درون مسجد ملاحظه كنيد، آنگاه بي صبرانه در انتظار بازديد از اين بناي تاريخي خواهيد بود. براي گشت و گذار و بازديد از جاهاي جالب مسجد كبود تبريز تا نقطه نهايي اين نوشته‌علمي همپا با سامانه رزرو و اجاره آپارتمان و اقامتگاه بوم گردي باشيد.

در مهاجرت به تبريز براي رفاه حالا خويش و گشت و گذاري فارغ از گرفتاري، مي توانيد از روش سامانه و تماس با مجموعه جانبداري براي اجاره آپارتمان در تبريز مبادرت فرمائيد. رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد اكثري از گردشگراني كه پيش از مسافرت خويش محل اقامت خويش را گزينش نميكنند، در زمان مسافرت با معضل‌هاي متعددي مانند كمبود وقت و دارايي موردنياز براي اجاره اقامتگاه مواجه ميشوند.

سامانه براي ارائه تجهيزات توريسم و اقامتي به شما مسافران عزيز، شايسته ترين و كيفيت عالي‌ترين جاي ‌هاي اقامتي را در دست شما مي گذارد. آيا تابحال به تبريز مهاجرت داشته‌ايد. شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد به حيث شما كدام جاذبه‌هاي شهر تبريز آيتم استقبال گردشگران بيشتري قرار مي گيرد؟
چرا مي بايست مسجد كبود را ببينيم؟
مسجد كبود تبريز تحت عنوان يك كدام از مشهورترين جاذبه‌هاي تبريز و كشور ايران در سراسر دنيا شناخته شده است. هرچقدر درباره تزئينات مسجد كبود تبريز، كاشي كاري‌هاي لاجوردي، معماري منحصر و بقيه زيبايي‌هاي اين بناي تاريخي برايتان بگوييم، معدود ميباشد. تشريفات شمس تا هنگامي از آن بازديد نكنيد، اين همگي زيبايي نمي‌توانيد فهم فرماييد.

آيا مي‌دانستيد ميان چهار مسجد آبي در عالم، اسم مسجد كبود شهر تبريز مي درخشد؟ اكثر گردشگراني كه دلداده جاي ‌هاي تاريخي مي باشند، بخاطر كاشي كاري‌هاي لاجوردي و تزئينات و معماري مسجد كبود تبريز از اين جاي ديدن مي‌نمايند. شايد شنيده باشيد كه مسجد كبود تبريز، به فيروزه دنيا اسلام آوازه دارااست.

عمر اين مسجد تاريخي به عصر فرمانروايي قراقويونلو بازمي‌شود. حيث شما درباره جاهاي جالب مسجد تبريز چيست؟


برچسب: مسجد المهدي فلسطين مشهد، آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد، شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد، رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۴۹:۱۶ توسط:شهريار شاهان موضوع: نظرات (0)

انواع منارها

منارها بطور كلي به دو گروه تقسيم ميگردند. تمايل يا اين كه منارهاي راهنما و منارها يا اين كه گلدسته هايي كه براي اعلام كردن اذان و خبررساني كاربرد داشته و دارا‌هستند. مسجد المهدي فلسطين مشهد از اين رو ، در زمانه اسلامي اسم « مأذنه » نيز به خويش گرفتند كه پيش از وجود بلندگو بر بالاي آن‌ها اذان مي گفتند.
صورت مأذنه گوناگون ميباشد ولي در كشور‌ايران حدوداً كليه گلدسته‌ها يا اين كه مأذنه‌ها مشابه هم مي باشند، بدنه يا اين كه ساق همگي آن‌ها در جمهوري اسلامي ايران مدور ميباشد. آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد در كشورهاي بيشتر از طرح هاي چهار ضلعي، شش و هشت ضلعي به كار گيري كرده‌اند. بدنه مأذنه در‌اين كشورها از مأذنه‌هاي كشور‌ايران باريكتر ميباشد.
هر گلدسته يا اين كه مأذنه مشمول نصيب‌هاي تحت ميباشد:
۱ . محور ۲ . بدنه يا اين كه ساقه ۳ . محل بيان كردن اذان (مأذنه) ۴ . تاج يا اين كه كلاهك
تا پيش از صفويه مصالح بيشتر گلدسته از خشت بود ليكن از اين زمان ساقه گلدسته ها يك پارچه از متاع كاشي فيروزه اي كه در متن آن از حروف معقلي (حروف بنايي) رنگ زرد با اسامي متفاوت خدا و نبي اسلام (ص) و حضرت علي (ع) به طور‌هاي متعدد پديدار گرديده است. رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد با اعتنا به اينكه مناره از بخشهاي اول و مهم ايجاد كرد مسجد به شمار نمي رود، البته مسلمانها طي دورانهاي گوناگون و طي سالها تلاش كردند با ايجاد كرد مناره هنر معماري اسلامي را به اكران نهاده و با رنگهاي گوناگون، زيبايي و تزئينات سزاوار اي به مساجد بيفزايند.
در تاريخ و احاديث آمده كه حضرت محمد (ص) از بلال خواست عموم را به نماز فراخواند، پس بلال از بالاترين سطح همسايه مسجد آغاز به اذان اعلام كردن كرد. شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد اولي مناره عالم اسلام توسط زياد بن ابيه از عاملان معاويه در شهر بصره در سال ۴۵ هجري ساخته شد. از اين رو تشكيل داد مناره را به معاويه نسبت ميدهند، البته همچنان في مابين مورخان اختلاف حيث وجود دارااست . با اعتنا به اينكه اديان ديگر اعم از مسيحيان و يهوديان برجها، كليساها و معابدي داشتند كه به مدل بيزانسيها تزئين مي كردند، اين مورد عاملي شد تا مسلمان ها نيز خواهان مناره شوند تا به واسطه آن هنر معماري اسلامي خويش را به اكران گذارند.
گفته مي‌گردد مبني بر اين زمينه وليد بن عبدالملك خواست از اين نوع برجها داشته باشد از اين رو مسجد اموي دمشق را در سال ۹۶ هجري ايجاد كرد و براي آن مناره هايي قرار بخشيد. براي نخسين بار در دمشق مناره به صورت برجي مربع صورت سازه شد و به آن “مئذنه” مشتق از اذان تحت عنوان مكاني كه از آن اذان گفته مي‌گردد، ساخته شد.
در برخي از كشورهاي اسلامي از مناره تحت عنوان جايي براي ترويج فروغ به كار گيري مي كردند. كه بيشتر در شمال آفريقا بود چرا‌كه مناره از كلمه و واژه حريق و فروغ و روشنايي گرفته گرديده است. حتي بعضا از ساكنان مراكش نيز به مكان واژه مئذنه از عساس به معناي حفظ و محافظت به كارگيري مي كردند و مانند برجهاي چشم باني در آن عمل دفاع و حمايت را جاري ساختن مي دادند به اين دليل كه طول فراتر از سطح زمين به بيننده اذن مي اعطا كرد تا قابليت دورتر را سواي بازدارنده ببيند .
ولي در عين درحال حاضر، مناره هاي اسلامي كه ساخته مي‌شد از زيبايي خاصي منتفع بودند . از كهن ترين مناره هاي باقي‌مانده از روزگار اسلامي مناره عيسي در دانشكده اموي دمشق ميباشد كه برجي مربع صورت با نقشهاي قشنگ مرتب شد.
اين مناره با سنگهاي تراشيده گرديده تزيين گرديده‌است كه با وجود حادثه ها زمان و حريق سوزي دانش كده بيشتر از يكبار همچنان ما‌نده ميباشد. طول اين مناره ۴۸ متر ميباشد، ۵/۳۷ آن به صورت ساختمان بلند مربع صورت ميباشد كه رمز آن به صورت مخروطي ميباشد. اين مناره فقط مناره اي ميباشد كه به مناره سامراء مشابهت داراست، براي ايجاد كرد اين مناره حدود سه سال از سال ۲۳۴ تا ۲۳۷ هجري مجال صرف شد كه نظير آن در كشورهاي اسلامي نيست.
نقش مناره‌ها وقتي پر رنگ مي‌شد كه نمايانگر هنر معماري اسلامي بود و مسلمان‌ها از آن تحت عنوان ارائه هنر معماري خويش فايده مي بردند، از اين رو عملكرد مي كردند تا با رنگهاي متفاوت خوشگل، با ادوات و وسايل گوناگون آن‌ها را تزيين كرده و به زيبايي مساجد بيفزايند.


برچسب: مسجد المهدي فلسطين مشهد، آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد، شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد، رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۴:۰۸ توسط:شهريار شاهان موضوع: نظرات (0)

نظافت مساجد

اسلام به نظافت مساجد و پرهيز از زخم ديدن آن اهتمام ويژه ­اي داراست. نبي معبود (صلي الله عليه و آله) در اين زمينه ­فرموده ­ا ند: «كسي كه از وصال مكروه يا اين كه ضرر و زيان و زياني به مسجد پرهيز نمايد، خدا براي وي منزل ­اي در فردوس سازه مي ­نمايد.»
در روايتي نقل گرديده‌است كه شخصي اعرابي در مسجد بول كرد. مسجد المهدي فلسطين مشهد فرستاده او را از اين فعاليت نهي نموده، فرمودند: «مسجد معبد و بيان ميباشد و شايستة اين شغل زشت وجود ندارد. آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد اسلام اعتنا به مساجد را در چارچوب نظافت، پذيرايي از ميهمانان و پاكي آن محصور نكرده؛ بلكه اعتنا ويژه ­اي به عده اي مي­ د هد كه مسجد مي ­سازند و از آن مراقبت مي­ نمايند. معبود متعال اين گروه از اشخاص را از ثواب و اجر محروم نمي ­نمايد. بر پايه ي احاديث اورده شده، جواب اين عمل را با ايجاد كرد منزل ­اي در پرديس مي ­د هد. رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد خوشبو كردن مساجد: همان گونه كه اسلام بر نظافت مساجد و زدودن كثيفي ­ها از مساجد تأكيد فراوان داراست، بر خوشبويي و زدودن هر نوع بوي نا مطلوب، كه سبب ساز آزار مسلمان ها ­گردد نيز تأكيد نموده است. شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد از همين رو، رسول (صلي الله عليه و آله) اشخاصي را كه سير و پياز مي­ خوردند از وارد شدن به مسجد نهي كردند؛ چون بوي آن نمازگزاران را مي­ آزارد: «كسي كه كه سير يا اين كه پياز خورده، از ما و مسجد ما غربت گزيند و در منزل بنشيند.»
اين حديث آرم مي ­دهد كه پيشنهاد و تأكيد رسول (صلي الله عليه و آله) به‌اين نكته ميباشد كه مسلمان ها نبايد اخوي مؤمن خويش را با بوي نا مطلوب دهن بيازارند. در مكان ديگر فرموده ميباشد: «ملائكه نيز از بود دهن اين فرد اندوهگين مي­ شوند.» به همين عامل نبي (صلي الله عليه و آله) اين اشخاص را از داخل شدن به مسجد نهي مي ­نمايد تا بوي غير مطلوب دهن آن­ها، ديگر مسلمانها و ملائكه را آزار ندهد. ولي در شرايطي‌كه آدم با خوشبوكننده­ هاي دهن يا اين كه مسواك و يا اين كه هر طرز ديگري بتواند اين بوي بد را از ميان چيره شود، مي ­تواند به مسجد برود؛ چون ديگر عذري براي نرفتن به مسجد ندارد.


برچسب: مسجد المهدي فلسطين مشهد، آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد، شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد، رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۴۲:۵۲ توسط:شهريار شاهان موضوع: نظرات (0)

تقويت روحيه جهاد و شهادت در مسجد

روحيه ايثار، سپري شد، جهاد و شهيدشدن، مستحكم ترين ساختمان بلند و باروئي ميباشد كه از نفوذ معاندان دوري مي نمايد. امروزه مي‌بينيم كه ايالات متحده بر اين همّت مي گمارد كه‌اين سيرتكامل مفاهيم را از دروس مدرسه هاي و دانشگاههاي كشورهاي اسلامي محو سازد و اين مساجد ميباشند كه با رويش نيروهاي جهادگر، دشوارترين مقاومتها در قبال معاند را ضمانت مي نمايند. مسجد المهدي فلسطين مشهد تجربيات هشت سال پناه مقدس آرم اعطا كرد كه اصلي ترين مقر تربيت نيروي مقاوم براي پيكار، مساجد مي باشند كه توانستند نيروهاي خود را در مدرسه امام حسين عليه السلام رشد دهند.

9. برطرف كردن خطاها مسلمان‌ها
تجارب آرم داده ميباشد كه مساجد فعال مي‌توانند در جبران آسيبهاي اجتماعي مؤثر بوده و در طي بروز حادثه ها غيرمترقبه در مرز و بوم، مهمترين نقش را داشته باشند. آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد همان طور كه مساجد بيشتراز همه مركز ها ديگر در رويدادهاي مصيبت توشه به توده كمكهاي مردمي پرداخته و بر آلام همگاني اجتماعي معالجه بوده اند. تجارب حمايت مقدس، فاجعه سيل شمال و زمين لرزه بم، مؤيّد اين حقيقت ميباشد كه مساجد نقشي بي بديل درين حادثه ها دارا‌هستند. رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد اين نقش گاهي در پوسته امداد به مسلمان ها و شيعه ها ديگر كشورها مانند فلسطين، عراق، افغانستان و بوسني و هرزگوين نيز جلوه گر ميگردد؛ از اينرو روحانيون مي بايست در محافظت و حراست از اين نقش بكوشند.

10. واكنش با نا امني
در مفاد متعددي كه محل يا اين كه حوزه‌ اي با ناامني مواجه مي گردد، از مهم‌ترين پايگاههايي كه به‌اين دستور تلاش مي گمارد، مساجد مي‌باشند كه اكنون نيز در بخشها بخش اعظمي، بسيج مساجد با اين نوع مسائل عكس العمل مي نمايد. شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد گرچه كار فرهنگي مساجد و تقويت فقاهتي ـ اعتقادي جوان ها، به طور مهم و مبنايي از بروز ناامني و ميل عموم به جرم و جنايت پرهيز مي نمايد.

11. تحقيق به نيازمندان
مساجد اكثري در مرزو بوم چشم ميشوند كه با توده كمكهاي مردمي، به رفع نياز تهيدستان روي مي‌آورند و گاهي كمكهاي آنها تا هنگامي ادامه مييابد كه خويش يا اين كه فرزندانشان به بضاعت و توان حل اشتباهات پيروز ميشوند؛ به عنوان مثالً براي دختران بي بضاعت و توان جهيزيه تدارك مي‌بينند، به پشتيباني مصيبت زدگان مي شتابند. اين تكان اجتماعي مساجد مي بايست بيش تر از پيش تقويت گردد.

12. عيادت بيماران
يكي‌از سنتهاي نيكو اي كه در برخي از مساجد بدان توجّه ميشود، عيادت از بيماران ميباشد. زماني كه يكي‌از مؤمنين اهل مسجد مريض مي‌شود، برادران ايماني به يار امام جماعت، از وي ديدن نموده، تسكين قسمت آلام او ميشوند.


برچسب: مسجد المهدي فلسطين مشهد، آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد، شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد، رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۸:۱۵ توسط:شهريار شاهان موضوع: نظرات (0)

كاركرد حقوقي و قضايي مساجد

يكي اپليكيشن‌هاي فرستاده در مساجد، استيناف به كارها قضايي بود. مسجد در آن زمانه، يك دادستاني به مجموع مفهوم بود كه مردم شغل‌هاي دادخواهي در آنجا شكل مي‌عهده دار شد. مسجد المهدي فلسطين مشهد حتي رسول در مسجد، مقررات حقوقي حال و روز كردند و براي مسجد و منبر، شأن ويژه حقوقي قائل شدند كه به عنوان مثال آن‌ها، مراسم قسم تناول كردن بود. نبي، مراسم قسم ميل كردن را كنار منبر معمول ساختند و فرمودند: «كسي كه كنار منبرم لاف گويد، هر يكسري براي يك چوب مسواك باشد، جايگاهش در حريق خواهد بود. آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد كاركرد اجتماعي مساجد: مساجد در طول رسول اسلام، سهم به سزايي در ساخت عدل و داد اجتماعي و شكسته شدن نظام‌هاي طبقاتي و رفتار اشرافي گري و مرزبندي‌هاي كاذب خون و نسب و گنج داشت و باعث جايگزين شدن فرهنگ وتمدن برابري و برادري در اطراف مساجد شد. رسول اكرم صلي الله عليه و آله نيز هر گاه در مسجد با مؤمنان گرد هم آيي و برخاست داشتند، اين فرمان را به اعتنا رعايت مي‌فرمودند و حتي درنگاه كردن نيز مساواتي را براي كليه قائل بودند. رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد كاركرد اجتماعي ديگر مسجد، در كلامي از امام باقر عليه السلام آمده ميباشد كه فرمودند: «مسكينان وفقيران در حين نبي خداوند صلي الله عليه و آله در مسجد خانه مي‌گزيدند». افزون بر اين، مساجد پناهگاه غريبان و در روش ماندگان بود، به گونه اي كه هرگاه شخص جديد‌اي وارد يك كدام از شهر‌هاي اسلامي ميشد و يكي‌از را نمي‌آشنايي، يكسره به سراغ مسجد آن شهر مي رفت.

كاركردهاي متنوع مسجد، از قبلي تا امروز

مسجد سهله در شهر كوفه

كاركرد سياسي مساجد
در كنار كاركرد فقهي، كبير‌ترين كاركرد مساجد در ابتدا اسلام، كاركرد سياسي آنان بود، به گونه اي كه مسجد به طور رسمي يك بنيان سياسي در جامعه به شمار مي رفت. شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد صدور امر‌هاي حكومتي، اعلام اپ‌هاي حكومت، تاييد سفيران ميهن‌ها و اقوام ديگر، نشر و ابلاغ خبر‌ها مهمي، زيرا خبر‌ها نزاع، برپايي محافل مشورتي، بيعت كردن، انتصاب كارگزاران و سفيران و نيز استيضاح كارگزاران، از كاركرد‌هاي سياسي اصلي آن مجال بود كه همه در مسجد شكل مي‌گرفت. شواهد تاريخي بيان كنده اين ميباشد كه در ابتدا اسلام، مسجد تحت عنوان نهادي حكومتي تلقي مي شد. از اين رو، يك شخص واحد، هم زمامدار بود و هم مديريت اجرايي، و يك ساختمان، هم مسجد بود و هم راءس اساسي مسايل فقاهتي و سياسي.

رقابت و مسابقه در‌صورتي‌كه مصداق " فاستبقوا الخيرات" باشد؛ مصداق بسط و تبارك در مورد آن شغل ميباشد. رقابت موجب مي گردد تا علت‌ها و هدف ها گرانقدر يك توشه ديگر در جان‌ها روييده و عاملي براي تكان، سازندگي و وصال به الگوي توفيق باشد. رقابت و كارايي آن هنگام به مزه حقيقي وواقعي خويش مي رسد كه سزاوار اخذ مشوق، تقدير و تعظيم شود.

مسجد طراز اسلامي، آرماني حقيقي وواقعي ميباشد كه ميخواهد مساجد را به الگوي اصيل خويش، آنچنان كه در حين حضرت فرستاده اكرم (ص) بود، سوق دهد و از اين رو هر سيرتكامل عمل، عملكرد و پشتكار دراين باره آيتم اعتنا و قابل تقدير خواهد بود. پاداش سال مسجد ايده‌اي ميباشد كه علامت مي دهد سرويس به مسجد و همت چهت نيل به مسجدي فعال و شورانگيز همواره ستودني و لايق تقدير و تعظيم ميباشد:

مشروح ايده
اين طرح در راستاي آماده‌سازي تمهيدات مايحتاج در ارائه الگوي مسجد چيره و مثال كه حائز آحاد اوضاع مطلوب ميباشد و استاندارد‌هاي مايحتاج در حوزه مسجد را دارااست و ميتواند پيشگفتار سيستم بلندمرتبه سازماني را ساخت نمايد. بسط اين طرح در مقياس استاني، ملي و فراملي بوده و علاوه بر انتخاب مشوق همدم با اهداء مبلغ درخور دقت و با نماد‌هاي متفاوت فضاي قابل قبولي جهت ساخت رقابت تندرست و ترغيبي را در دور و اطراف مسجد آماده مي‌كند.


برچسب: مسجد المهدي فلسطين مشهد، آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد، شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد، رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۰:۰۵ توسط:شهريار شاهان موضوع: نظرات (0)

مسجد و كاركردهاي آن

با نگاهي زود گذر به تاريخ از صدر اسلام تا به امروز در مي‏يابيم كه مسجد از شروع پيدايش تحت عنوان راس ثقل رسالت نبي، منشأ تحولات و سرويس ها و پايگاهي براي ابلاغ پيامهاي الهي و وحي و گسترش رسالت به شمار مي‏رفته ميباشد. مسجد المهدي فلسطين مشهد مسجد راس سازماندهي و اپ‏ريزي كارها مسلمين بوده ميباشد و فرستاده گرامي اسلام نيز بسياري از دستورها الهي و مشورتهاي اجتماعي، طريق اداره‏ي حكومت و سياستهاي جنگي، بستر سازي فرهنگي، احكام و انجام عبادي را در مسجد ايفا مي‏داده و در كنار ايفا و ايفا فرايض ديني، مساجد تحت عنوان كانون فعاليتهاي فرهنگي - اجتماعي - سياسي - اقتصادي - قضايي و آموزشي محسوب مي‏گرديده است. در حين تاريخ نيز خير فقط از كاركردهاي مسجد كاسته نشده، بلكه به فراخور فرصت و جاي بر تعداد كاركردهاي آن نيز افزوده گرديده و مساجد بيشتراز پيش به نقش آفريني و دگرگوني سازي در سطح جامعه ها اسلامي ادوار قبلي پرداخته ميباشد. آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد چنانچه گشوده تعريفي به گونه هاي كاركردهاي متنوع ومتكثر مساجد داشته باشيم،اين نكته حائض اهميت پر‌نور گردد كه بعضي از كاركردها از شروع تكوين مسجد تا كنون همواره به طور مؤلفه اي تفكيك ناپذير و با آن يار بوده اند. رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد البته تعداد ديگري از كاركردها با اعتنا به نياز جامعه و موقعيت ايجابي به مسجد اضافه گرديده اند و بعد از رفع نيازها و بوجود وارد شدن وضعيت جديدتر كه نيازي به ادامه آن كاركرد وجود نداشته از مساجد غير وابسته گرديده،يا اين كه در بخشهاي ديگر الحاق ،تركيب و يا اين كه مرمت گرديده و يااينكه به جهت عدم نياز جامعه از في مابين رفته اند .به اين ترتيب ما با دو نوع كاركرد در مساجد مواجه بوده ايم:

الف - كاركرد اساسي و دائمي مسجد: كاركرد عبادي و مناسكي آن ميباشد كه با مقصود ارتقاء بعدها معنوي و بينشي تمامي مقاطع ولايه هاي جامعه اعمال ميگيرد. شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد اين كاركرد معنويت مبنا در راستاي آيه شريفه «وما خلقت الجن والانس الاليعبدون»[۵] كه مقصود از خلقت همگي مخلوقات را اعمال انجام عبادي ومعنوي ميداند، بوده كه در راستاي هدفي متعالي قرار گرفته ميباشد.اين كاركرد درادوار قبل و در حين تاريخ اسلام همواره و بطور هميشگي يار و همدم مسجد بوده و جدا وگسستي در ميان آن دو (مسجد وكاركرد معنوي) شكل نگرفته ميباشد.ودرواقع از لازمات اساسي و اصلي در بناي مسجد احياء وترويج اين كاركرد معناگرا و انساز ساز بوده ميباشد.گر چه در برخي از مقاطع تاريخي سازه به دلايلي مثلا وضعيت و فضاي معنوي حكم دهنده بر دولت ها و نوع نگاه و رويكردهاي خاص مسلمان ها به دستور معنويت و كارها عبادي ونيز مقضيات هنگامي ومكاني از شدت و ضعف بهره مند بوده ميباشد.

ب- كاركردهاي فرعي و مقطعي مسجد:«اين كاركردها نيز داراي ويژگي‏هايي ميباشد كه سبب تقويت آنهادر مسجد گرديده است. ويژگي اصلي اين كاركردها در نوع منش مؤمنان نسبت به كار‏هاي مو جود در آن پنهان ميباشد، به دليل آنكه مسجديان از باب آن كه مؤمنند در مقاطعي خاص جاري ساختن اينگونه اموري را براي خويش واجب چشم و وظيفه خويش پنداشته‏اند و اين قبيل كارها كه آيتم اعتنا مومنان با علت‏هاي ايماني و ديني ميباشد، چيزي وجود ندارد جز اموري قربي، كه مؤمنان در مبادرت به آن تقرب به درگاه الهي و علم آموزي رضايت ضريح ربوبي را در لحاظ دارا‌هستند


برچسب: مسجد المهدي فلسطين مشهد، آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد، شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد، رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۷:۰۷ توسط:شهريار شاهان موضوع: نظرات (0)

مسجد؛ پايگاه عمومي مسلمانان

مسجد پايگاه عمومي مسلمان ها و محل حضور قشرهاي متعدد ميباشد. از اين رو سكو مناسبي ميباشد براي تعاون اجتماعي مسلمان ها و مشاركت آنها در رفع نارسايي هاي اجتماعي. مسجد المهدي فلسطين مشهد مسجد در درجه اصيل خويش، يك الگوي بها گذاري ميباشد، قيمت هاي فراموش گرديده در مسجد مطرح مي خواهد شد. آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد در مسجد پيامبر(صلي الله عليه وآله)، گاهي كساني يافت مي شدند. رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد كه خير صرفا از جهاد و ايثار بويي نبرده بودند، بلكه از رويكرد هاي متعدد، نفاق و دودستگي را در جامعه ترويج مي نمودند و عملاً با پيامبر(صلي الله عليه وآله) به رويارويي مي پرداختند. شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد ولي با اين اكنون، انتظار داشتند در مسجد جايگاهي تبارك داشته باشند. امين الاسلام طبرسي در تفسير خويش، مي نويسد: گردآوري اي از «مؤلفة قلوبهم» نزد پيامبر(صلي الله عليه وآله) آمدند و درخواست كردند در بالاي مجلس بنشيند و فقيران و لباس پوشان مانند سلمان، ابوذر، صهيب، عمّار و خبّاب را از خويش به دور كند تا آنان خويش در كنار پيامبر(صلي الله عليه وآله) باشند; زيرا حضور اين اشخاص و مجالست آنها با فرستاده آفريدگار(صلي الله عليه وآله)، بازدارنده از شركت ايشان در محضر پيامبر(صلي الله عليه وآله) و همنشيني با حضرت مي گرديد. با مطرح شدن اين درخواست، آيه ۲۸ سوره كهف نازل گرديد: «وَ اصبر نَفسكَ مَع الّذينَ يَدعُونَ رَبَّهُمِ بالغدّوةِ و العَشيِّ يُريدونَ وَجهَهُ وَلاتَعدُ عَيناكَ عَنهم تُريدُ زينةَ الحيوةِ الدّنيا و لاتُطِعٌ مَن اَغفلنا قلبَهُ عَن ذكرِنا و اتَّبعَ هَويهُ و كانَ اَمرُه فُرُطاً»; شكيبا ساز خويش را با آن‌ها كه خداوند خويش را صبح گاهان و شبان گاهان مي خوانند و رضاي اورا مي طلبند و يك لحظه از آنها ديده مپوش كه به زينت هاي دنيا مايل شوي و هيچوقت از آنها كه دل هايشان را از ياد خويش غافل كرديم و تابع هواي نفس شدند و به تبه كاري پرداختند، متابعت مكن.۹

مسجد هرچند يك واحد اجتماعي كوچك، ولي نشان يك جامعه اسلامي و مثال عيني حاكميت بها هاي اسلامي ميباشد. بنابراين، تحقق قيمت هايي از قبيل زهد و تقوا، دانش، جهاد، برادري، مساوات و عدل و داد بايد از مسجد استارت خواهد شد.

از ديگر جنبه هايي كه به نقش مسجد در زمينه هاي اجتماعي و سياسي مربوط مي خواهد شد، نقشي ميباشد كه اين بنيان مقدس در بسط عدل و داد در بعد ها مختلف آن و پيكار با ظلم و بي عدالتي ايفا مي كند. از هنگامي كه پيامبر(صلي الله عليه وآله) مسجد را سازه نهادند، همواره آنها كه آيتم تعدي و ستم قرار مي گرفتند به مسجد جانبداري مي آوردند و بخشيد مظلومان از ظالمان در مسجد ستانده مي شد. قضاوت هاي اميرالمؤمنين(عليه السلام)در «دكّة القضاء» مسجد كوفه در امتداد همين نقش مسجد بوده ميباشد.

در آنگاه عدل و داد اجتماعي نيز مسجد همواره كانون پيكار با ستم و بي عدالتي بوده ميباشد. تحت عنوان مثال، مي قدرت به خطبه آتشين فاطمه زهرا(عليهما السلام)، كه در نگهباني از رده ولايت و نزاع با ستم بر اهل بيت پيامبر(صلي الله عليه وآله) در مسجد النبي ايراد شد، اشاره كرد.


برچسب: مسجد المهدي فلسطين مشهد، آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد، شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد، رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۰:۱۶ توسط:شهريار شاهان موضوع: نظرات (0)