مسجد المهدی فلسطین مشهد مسجد المهدی فلسطین مشهد .

مسجد المهدی فلسطین مشهد

فضیلت زیارت حضرت امام رضا ـ علیه السلام ـ

همان گونه که پیش خیس اشاره شد، حضرت رضا ـ  مسجد المهدی فلسطین مشهد علیه السلام ـ از بدون نقص ترین مومنان، صدیقان، مجاهدان، صالحان، شهیدان، هادیان امت وهشتمین معصوم و فرزند فرستاده معبود و امیرمومنان ـ علیهماالسلام ـ میباشد و هر مورد از خصلتهای خاطر گردیده منجر میگردد زیارت وی از محرک و اثرها خاصی منتفع باشد، که در‌این نوشته از توضیح آنان صرف حیث می‌شود و در‌این نصیب روایاتی را که از رسول معبود و ائمه ـ علیهم السلام ـ درباره فضیلت زیارت آن حضرت نقل کرده اند فراروی خواننده‌گان می نهیم : 

1 - جایزه زیارت حضرت رضا آدرس مسجد المهدی فلسطین مشهد در مقایسه با جایزه حج
جناب روحانی طوسی از حضرت رضا ـ علیه السلام ـ نقل نموده است که آن حضرت فرمود:

«در خراسان مقبره ای میباشد و هنگامی خواهد آمد که آن حرم همواره محل رفت و آمد و مطاف ملائکه می گردد تا روز قیامت که در صور دمیده میگردد و قیامت فرا می‌رسد.»

پرسیدند: ای پسر پیامبر آفریدگار! این حرم کدام مقبره میباشد؟ فرمود:

«این حرم در مرز و بوم طوس میباشد، رزرو مسجد المهدی فلسطین مشهد به خداوند قسم و سوگند! آن زمین باغی از باغهای فردوس میباشد. کسی که من‌را دراین بقاع زیارت نماید مانند کسی میباشد که پیامبر پروردگار را زیارت نموده است و برای وی محرک هزار حج مورد قبول و هزار عمره مورد قبول نوشته گردد و اینجانب و پدرانم روز قیامت شفاعت کننده وی خوا هیم بود.»

در روایتی دیگر بزنطی می‌گوید: شماره تلفن مسجد المهدی فلسطین مشهد طومار حضرت رضا ـ علیه السلام ـ را خواندم، در آن طومار اینگونه آمده بود:

«به شیعه‌ها اینجانب بگو زیارت اینجانب به اندازه هزار حج جایزه دارااست.»

بزنطی میگوید از امام جواد ـ علیه السلام ـ از روی تعجب پرسیدم: به اندازه هزار حج؟ آن حضرت فرمود: «بله: به معبود قسم و سوگند هر که اورا زیارت نماید در حالی که حق اورا می شناسد، به اندازه هزار، هزار حج (یک میلیون حج) جایزه داراست.»

بر اساس روایتی دیگر امام موسی بن جعفر ـ علیه السلام ـ فرمود:

«هر کس قبر فرزندم علی ـ علیه السلام ـ را زیارت نماید، محرک وی هفتاد حج پسندیده و مورد قبول خواهد بود.»

مازنی می‌گوید: از راز تعجب پرسیدم: هفتاد حج؟ فرمود:

«هفتاد هزار حج.»

پهنا کردم: زیارت وی به اندازه هفتاد هزار حج مشوق داراست؟ فرمود: بله! بخش اعظمی از حج هاپذیرفته نمیشوند. کسی که فرزندم علی را زیارت نماید ویک شب نزد وی بماند، به کسی می‌ماند که پروردگار را در آسمان زیارت نموده است.»

در بعضی از این احادیث هفتاد حج و در بعضی هزارحج و عمره و در بعضی یک میلیون و در بعضی هفتاد هزار حج وعمره جایزه زیارت امام رضا ـ علیه السلام ـ قرار داده شد‌ه‌است.


برچسب: مسجد المهدی فلسطین مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۲:۱۶ توسط:شهریار شاهان موضوع: نظرات (0)