مسجد المهدی فلسطین مشهد مسجد المهدی فلسطین مشهد .

مسجد المهدی فلسطین مشهد

بهترین مسائل درباره مساجد


سؤال 214 ـ در صورتی‌که کسی فرش یا این که اسباب دیگری را از سارقی بخرد و مسجد المهدی فلسطین مشهد آنگاه مشخص و معلوم خواهد شد از اموال مسجد بوده که دزد آن را به سرقت برده میباشد، وظیفه وی چیست؟

پاسخ: وظیفه وی این میباشد که آن وسایل را به مسجد بازگرداند، و درصورتی که اقتدار داشته باشد می تواند وجه خویش را از دزد گشوده پس بگیرد.

سؤال 215 ـ برگزاری مجلس ترحیم اشرار و قاچاقچیانی که در درگیری آدرس مسجد المهدی فلسطین مشهد مورد قتل واقع شده اند، در مسجد چه صورتی داراست؟

پاسخ: انواع داراست; ولی برگزاری مجلس ترحیم برای کسانی که با حدود دینیّه، یا این که قصاص، یا این که انتحار از عالم رفته اند مانعی ندارد.

سؤال 216 ـ آیا مشورت و جلب موافقت امام جماعت و متولّی مسجد، در کارها تبلیغی که در مسجد جاری ساختن می خواهد شد، مورد نیاز میباشد؟ و در صورتی مشورت کردن نشود و یا این که موافقت آن‌ها جلب نشود، موجب بی آبرویی آنهاست؟

پاسخ: در صورتی که تبلیغ مطلوب مسجد باشد و مزاحم نمازگزاران نباشد، مشاوره مورد نیاز وجود ندارد; ولی خوب میباشد که در‌این کارها به امام جماعت مسجد احترام بگذارند و با وی مشاوره خواهد شد.

سؤال 217 ـ با توجّه به التقاطی تفکر کردن بعضی از اشخاص در دانش رزرو مسجد المهدی فلسطین مشهد کده ها، آیا تشکیل داد مسجد درین مکانها ضروری وجود ندارد؟

پاسخ: بی تردید وجود مساجد در دانشگاهها و در همگی جا بسیار مؤثّر و اثرگذار میباشد، و عشق و علاقه مندان زیادی در دانشگاهها نسبت به مسجد وجود دارااست، که با ساخت و ساز آن بسط خواهند یافت.

سؤال 218 ـ آیا اطمینان به‌این که، مسجد اساسی ترین مقر مذهبی مسلمان‌ها میباشد، از ضروریّات آئین میباشد؟ کسانی که «توده منزل» و «خانقاه» را اساسی خیس از مسجد می دانند، حکمشان چیست؟

پاسخ: آنان یا این که منحرفند و یا این که در اشتباهند، و احترام به مسجد از ضروریّات آیین میباشد. و چیزی نباید جای مسجد را بگیرد.

سؤال 219 ـ از لحاظ احکام شرع، تغییر تحول اسم مسجد چه حکمی شماره تلفن مسجد المهدی فلسطین مشهد دارااست؟ برای مثالً در جایی که بانی مسجد اسم خویش را بر آن گذاشته میباشد، می قدرت اسم آن مسجد را تغییر تحول اعطا کرد؟

پاسخ: هرگاه مسجد به اسم فرد بانی یا این که افرادی مانند وی بوده باشد و بخواهند آن را به اسم امامان معصوم(علیهم السلام)، یا این که فردیّتهای دارای شهرت اسلامی تغییر و تحول بدهند، اشکالی ندارد; ولی خوب آن میباشد که اسم بانی را تحت عنوان سازه کننده، پایین اسم مسجد بنویسند تا عموم برای وی طلب مغفرت نمایند; ولی در صورتیکه بر فرض در وقف مسجد اسم خاصّی شرط گردیده، احتیاط مراقبت آن اسم میباشد.

پاسخ: می بایست در زمان ها سه گانه، درهای مساجد گشوده باشد; مگر در مواردی که نمازگزاری در آن جا نباشد، یا این که به خیال و خاطر خلوت بودن مفسده ای مترتّب خواهد شد.

سؤال 221 ـ آیا پختن خوراک در ایّام سوگواری، در پشت بام مسجد، روا میباشد؟

پاسخ: در حالتی که ضرری به مسجد نزند و مزاحم نمازگزاران و همسایگان نباشد، گونه های ندارد; ولی غالباً مزاحم و خسارت آور میباشد.


برچسب: مسجد المهدی فلسطین مشهد، آدرس مسجد المهدی فلسطین مشهد، شماره تلفن مسجد المهدی فلسطین مشهد، رزرو مسجد المهدی فلسطین مشهد، ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۳:۰۸ توسط:شهریار شاهان موضوع: نظرات (0)