مسجد المهدی فلسطین مشهد مسجد المهدی فلسطین مشهد .

مسجد المهدی فلسطین مشهد

اصلی ترین مسائل درباره مسجد


«منافقان افرادی‌اند که مسجدی ساختند به خواسته خسارت رساندن به نبی و مؤمنان و تقویت شرک مسجد المهدی فلسطین مشهد و ساخت تفرقه دربین مؤمنان و کمین‌گاه برای عده ای که باایمان و پیامبرش پیکار کرده بودند، و آن‌ها قسم خاطر می‌نمایند که نظری جز خیر نداشته‌ایم امّا معبود سند می دهد که لاف میگویند».
آن گاه خدا اضافه می‌نماید:
) لا تَقُمْ فیهِ أبداً(؛
«هیچوقت در آن مسجد نماز اقامه مکن یا این که هیچ گاه در آن مسجد نایست».
از این آیه ها بر میاید که «مسجدسازی» بایستی مبتنی بر تقوای الهی نهاد‌گذاری خواهد شد و مقصود این باشد که پروردگار در آنجا عبادت و تبارک داشته گردد و محل اجتماع افرادی باشد که عشق دارا هستند به سوی پروردگار تکان نمایند و خویش را تمیز و پاکیزه سازند و خودسازی نمایند و هدف ها الهی را در آنجا به جاری ساختن درآورند. و مسجد بایستی مرکزی برای اجتماع و اتحاد مسلمانها باشد و عایدی اسلام و مسلمین در آن آیتم دقت قرار گیرد، خیر اینکه محلّ باند‌بازی و آدرس مسجد المهدی فلسطین مشهد تفرقه و ضرروزیان رساندن به مسلمان‌ها و موجب بدبینی به معبود باشد و در آن شرک و الحاد و کفر تقویت گردد.
در آیه دیگر، قرآن صریحاً می فرماید:
)ما کانَ لِلْمُشْرِکینَ أَنْ یَعْمُرُوا مَساجِدَ اللّهِ فرمانرواِآیینَ عَلی‏ أَنْفُسهِمْ بالْکُفْرِ أُولئِکَ حَبطَتْ أَعْمتاعُهُمْ وَ فِی النّارِ هُمْ خالِدُونَ([20]؛
«مشرکان را نرسد که مساجد خداوند را آباد نمایند، با آنکه خویش شاهد بی دینی خویشتن‌اند؛ چه اینکه انجام آن ها بی‌اجز و فسخ میباشد و خویش در دوزخ وجهنم جاودان‌اند».
آن‌گاه میفرماید: )إِنّما یَعْمُرُ مَساجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ باللّهِ وَ الْیَوْمِ اْلآخِرِ وَ أَقامَ الصّلاةَ وَ آتَی الزّکاةَ وَ لَمْ یَخْشَ إِلاّ اللّهَ فَعَسی‏ أُولئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَآیینَ[21](؛
«مسجدهای خداوند را فقط کسی آباد می‌نماید که به پروردگار رزرو مسجد المهدی فلسطین مشهد و روز جزا ایمان داراست، نماز به پا نماید، زکات دهد و جز از معبود نترسد. باشد که آن ها از هدایت یافتگان باشند».
گروهی از مفسران معتقدند که منظور، عمران ظاهری وجود ندارد بلکه این کلمه بر عمران معنوی نیز دلالت دارااست که به عبارتی آباد نگاه‌داشتن مساجد و حضور در آن ها برای ادای نماز و شغل های سودمند میباشد؛ چنان که میبدی در تفسیرش گفته میباشد: «عمارت مسجد، داخل شدن و نشستن در آن میباشد و به قولی، بالا بردن بنای مسجد و پسندیده کردن آن و به قولی عمارت مسجد، عبادت کردن، نماز تلاوت و طواف در آن میباشد».[22] آیت الله مکارم شیرازی شماره تلفن مسجد المهدی فلسطین مشهد نیز میفرماید: «آیه معنا وسیعی داراست و همگی کارها را مشمول میگردد».[23] زمخشری نیز بعداز نقل هر دو لحاظ از رسول اکرم(ص) نقل می‌نماید که پروردگار فرمود: «إِنَّ بُیوتی فی ألارضِ المَساجِدَ، وَ أنَّ زُوّاری فیها عُمّارُها؛[24] مساجد، منزل‌های اینجانب در زمین می باشند و در بین آبادکنندگان مساجد، همانا ملاقات کنندگان اینجانب قرار دارا‌هستند».


برچسب: مسجد المهدی فلسطین مشهد، آدرس مسجد المهدی فلسطین مشهد، شماره تلفن مسجد المهدی فلسطین مشهد، رزرو مسجد المهدی فلسطین مشهد، ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۰:۵۱ توسط:شهریار شاهان موضوع: نظرات (0)