مسجد المهدی فلسطین مشهد مسجد المهدی فلسطین مشهد .

مسجد المهدی فلسطین مشهد

*مسجد جامع چه تعریفی دارد؟


*به کار گیری از بلندگوهای مساجد که صدا را در فارغ مسجد پخش می‌‏نمایند، مسجد المهدی فلسطین مشهد تا چه وقت روا میباشد؟ پخش سرودهای انقلابی یا این که قرآن مهربان پیش از اذان چه حکمی دارااست؟

پخش تلاوت قرآن مهربان برای یکسری دقیقه پیش از اذان در وقت‌هایی که منجر اذیت و آزار همسایگان و اهل محل نشود، انواع ندارد.

*مسجد جامع چه تعریفی دارااست؟

مسجد جامع مسجدی میباشد که در شهر برای اجتماع همگی اهل تشریفات شمس شهر سازه شد‌ه‌است، فارغ از این که تخصیص به تیم و قشر خاصی داشته باشد.

*بخش رمز پوشیده‌‏ای از یک مسجد حدود ۳۰ سال میباشد که متروکه و تبدیل به خرابه گردیده و نماز در آن اقامه نمی‏گردد و بخشی از آن تحت عنوان انبار گزینه به کار گیری قرارمی‏گیرد. نیروهای بسیجی که حدود ۱۵ سال آدرس مسجد المهدی فلسطین مشهد میباشد درین بخش سقف‌دار ساکن می‌باشند، تعمیراتی را در آن اعمال داده‏‌اند، چون حالت بسیار نامناسبی داشت و سقف آن هم در معرض ریزش بود. زیرا برادران بسیجی دوراندیشی از احکام فقهی مسجد نداشتند و اشخاص آگاه هم آن‌ها‌را مطلع نکردند، مبادرت به ساختن یکسری اتاق در‌این نصیب نمودند که بر تاثیر آن مبالغ متعددی خرج شد و اینک شغل های ساختمانی رو به نقطه نهایی میباشد. امید‌است‌ حکم دینی موردها تحت را ذکر نمائید:

بر فرض این که متصدیان این فعالیت و مجموعه ناظر بر آن جاهل به مساله باشند، آیا در قبال مخارجی که از بیت‌المال صرف کرده‏‌اند ضمانت کننده می‌باشند و آیا مرتکب گناه گردیده‏اند؟

با اعتنا بدین که هزینه های سابق الذکر از بیت‌المال بوده، آیا اذن رزرو مسجد المهدی فلسطین مشهد می‏دهید تا‌وقتی‌که مسجد بدین بخش احتیاج ندارد و نماز در آن اقامه نمی‏‌خواهد شد، از آن اتاق‏‌ها با رعایت بی نقص احکام دینی مسجد، برای شغل‏‌های آموزشی مانند فراگیری قرآن کریم و مهربان و احکام دینی و بقیه کارها مسجد مصرف شود؟ و آیا مبادرت به تخریب اتاق‏‌ها واجب میباشد؟

واجب میباشد که بخش سرپوشیده مسجد با ضایع کردن اتاق‌هایی که در آن ایجاد شده است، به وضعیت قبلی برگردد، و در حالتی‌که هزینه های تاسیس اتاق‌ها ناشی از گزند و تفریط و عمد و تقصیر نباشد، معین وجود ندارد که کسی ضمانت کننده آن باشد، و به کار گیری از بخش سرپوشیده مسجد برای تشکیل جلسات یادگرفتن قرآن کریم و مهربان و احکام دینی و معارف اسلامی و بقیه مراسم فقاهتی و مذهبی در‌حالتی که مزاحمت برای نمازگزاران ساخت و ساز نکند و شماره تلفن مسجد المهدی فلسطین مشهد ذیل بررسی امام جماعت مسجد باشد گونه های ندارد، و می بایست امام جماعت و نیروهای بسیجی و بقیه مسئولین مسجد با هم همیاری نمایند تا حضور نیروهای بسیجی در مسجد استمرار پیدا نماید و خللی در جاری ساختن وظایف عبادی مانند نماز و غیر آن هم پیش نیاید.


برچسب: مسجد المهدی فلسطین مشهد، آدرس مسجد المهدی فلسطین مشهد، شماره تلفن مسجد المهدی فلسطین مشهد، رزرو مسجد المهدی فلسطین مشهد، ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۱:۴۲ توسط:شهریار شاهان موضوع: نظرات (0)