مسجد المهدی فلسطین مشهد مسجد المهدی فلسطین مشهد .

مسجد المهدی فلسطین مشهد

نظافت مساجد

اسلام به نظافت مساجد و پرهیز از زخم دیدن آن اهتمام ویژه ­ای داراست. نبی معبود (صلی الله علیه و آله) در این زمینه ­فرموده ­ا ند: «کسی که از وصال مکروه یا این که ضرر و زیان و زیانی به مسجد پرهیز نماید، خدا برای وی منزل ­ای در فردوس سازه می ­نماید.»
در روایتی نقل گردیده‌است که شخصی اعرابی در مسجد بول کرد. مسجد المهدی فلسطین مشهد فرستاده او را از این فعالیت نهی نموده، فرمودند: «مسجد معبد و بیان میباشد و شایستة این شغل زشت وجود ندارد. آدرس مسجد المهدی فلسطین مشهد اسلام اعتنا به مساجد را در چارچوب نظافت، پذیرایی از میهمانان و پاکی آن محصور نکرده؛ بلکه اعتنا ویژه ­ای به عده ای می­ د هد که مسجد می ­سازند و از آن مراقبت می­ نمایند. معبود متعال این گروه از اشخاص را از ثواب و اجر محروم نمی ­نماید. بر پایه ی احادیث اورده شده، جواب این عمل را با ایجاد کرد منزل ­ای در پردیس می ­د هد. رزرو مسجد المهدی فلسطین مشهد خوشبو کردن مساجد: همان گونه که اسلام بر نظافت مساجد و زدودن کثیفی ­ها از مساجد تأکید فراوان داراست، بر خوشبویی و زدودن هر نوع بوی نا مطلوب، که سبب ساز آزار مسلمان ها ­گردد نیز تأکید نموده است. شماره تلفن مسجد المهدی فلسطین مشهد از همین رو، رسول (صلی الله علیه و آله) اشخاصی را که سیر و پیاز می­ خوردند از وارد شدن به مسجد نهی کردند؛ چون بوی آن نمازگزاران را می­ آزارد: «کسی که که سیر یا این که پیاز خورده، از ما و مسجد ما غربت گزیند و در منزل بنشیند.»
این حدیث آرم می ­دهد که پیشنهاد و تأکید رسول (صلی الله علیه و آله) به‌این نکته میباشد که مسلمان ها نباید اخوی مؤمن خویش را با بوی نا مطلوب دهن بیازارند. در مکان دیگر فرموده میباشد: «ملائکه نیز از بود دهن این فرد اندوهگین می­ شوند.» به همین عامل نبی (صلی الله علیه و آله) این اشخاص را از داخل شدن به مسجد نهی می ­نماید تا بوی غیر مطلوب دهن آن­ها، دیگر مسلمانها و ملائکه را آزار ندهد. ولی در شرایطی‌که آدم با خوشبوکننده­ های دهن یا این که مسواک و یا این که هر طرز دیگری بتواند این بوی بد را از میان چیره شود، می ­تواند به مسجد برود؛ چون دیگر عذری برای نرفتن به مسجد ندارد.


برچسب: مسجد المهدی فلسطین مشهد، آدرس مسجد المهدی فلسطین مشهد، شماره تلفن مسجد المهدی فلسطین مشهد، رزرو مسجد المهدی فلسطین مشهد، ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۴۲:۵۲ توسط:شهریار شاهان موضوع: نظرات (0)