مسجد المهدی فلسطین مشهد مسجد المهدی فلسطین مشهد .

مسجد المهدی فلسطین مشهد

آثار و فواید گرایش کودکان و نوجوانان به مسجد


1. آئین آموزی و تقویت ایمان و اعتقادوباور:

چنانچه خردسال ها و نوجوان ها مبنا‏های اعتقادی پایدار و تربیت دینی صحیح مسجد المهدی فلسطین مشهد نداشته باشند، زخم‏پذیرترین قشر جامعه در مقابل امواج گناه و خرابی اخلاقی و اجتماعی به شمار می‏آیند. معاندان اسلام و انقلاب اسلامی نیز، اپلیکیشن و میزان دارایی متعددی را برای تهاجم فرهنگی تخصیص داده‏اند و با همۀ ابزارها و طرز‏ها در پی غیر وابسته ساختن این قشر جامعه از جریان مقدّس اسلام و مسائل توحیدی و اعتقادی میباشند. چه بهتر میباشد که برای صیانت آن ها از این آفت‌ها اپ‌ریزی کرد.[33] می‌اقتدار اعلام کرد یکی‌از این نرم‌افزار‌ها به مسجد بردن آنها میباشد؛ به دلیل آن که مسجد در تغذیۀ فکری، روحی، عاطفی و هدایت آن‌ها در بستر صراط بدون واسطه و مطابق قرآن و عترت به‌تیتر جای مقدّس قدم بزرگی را می تواند بردارد.

کمپانی در نماز و حضور در مساجد، گواه ایمان و یقین بشر میباشد. آدرس مسجد المهدی فلسطین مشهد در‌صورتی‌که در ماجرا معصومین: می‌باشد که میفرمایند: «کمپانی در نماز جماعت مسجد، عامل و گواه بر نمازخوان بودن آن در میان عموم میباشد»[34] و در مکان دیگر میفرمایند: «إِذَا رَأَیْتُمُ الرَّجُلَ یَعْتَادُ الْمَسَاجِدَ فَاشْهَدُوا لَهُ‏ بالْإِیمَانِ‏ ...‏»[35] «رفت‌وآمد مداوم در مسجد شهید شدن و گواه بر ایمان او خواهد بود ...»

شخصی که به مسجد رفت‌وآمد داشته باشد از آموزه‌ها و سخن‌های دیگر افراد به کار گیری می‌نماید، زمانی‌که نوجوانی در مسجد برای نماز حاضر خواهد شد و بعداز نماز کلام‌های امام جماعت رزرو مسجد المهدی فلسطین مشهد را بشنود در ایمان و اطمینان وی اثرات بسیار خالق‌ای را میگذارد به دلیل آنکه امام جماعت راجع‌به مسائلی زیرا امامت، ولایت، معاد، قبر و قیامت، عالم و مذمّت دنیاگرایی در پوسته روایات و حکایات سخنرانی می‌نماید در روحیۀ او تاثیر گذارده و سبب ساز تقویت مبانی اعتقادی و ایمان وی گردد.

 

2. یاددادن قرآن و دعا:

فی مابین همۀ مباحث و علم ها شرعی، پرداختن به علم ها قرآن در مسجد دارنده اهمّیتی ویژه میباشد چون قرآن و مسجد پیوندی خاص با یکدیگر دارا‌هستند. نبی گرامی اسلام فرموده‌اند: «إِنَّمَا نُصِبَتِ الْمَسَاجِدُ لِلْقُرْآنِ»[36] «مساجد را برای (قرائت و درک کردن) قرآن بناکرده‌اند.» و نیز فرموده‌اند: «مَنْ‏ أَحَبَ‏ الْقُرْآنَ‏ فَلْیُحِبَّ الْمَسَاجِد»[37] «دوستدار قرآن، مسجد شماره تلفن مسجد المهدی فلسطین مشهد را نیز می بایست دوست داشته باشد.»

 

3. رویش حبّ اهل‌بیتb

یکی از شیوه های محبّت اهل‌بیت در خردسالان و نوجوان ها، پدید آوردن صحنه‏ها و فضاهایی میباشد که آنان در موقعیت روحی خاصّی قرار بگیرند و به ندرت احساسّ درونی آنها بیدار خواهد شد و جذب گردند. چه‏بسا در شرایطی‌که آن‌ها را به اکنون خویش رها کرد، به‌این سمت و جهت کشیده نشوند و به مجالس دعا و توسّل نیایند. ولی در صورتیکه ترتیبی دهیم که درین دور و بر قرار گیرند، جذب می‏شوند. برای مثالً اردوهای فرهنگی و زیارتی و دیدار از بقاع‌ها، زیارتگاه‌ها، کمپانی در مجالس دینی و دعا و توسّل و عزاداری و ملاقات محترم‌های معنوی، برگزار خواهد شد.[38] سازه به لحاظ عبد و بنده این کارها با حضور آن‌ها در مسجد به‌دست میاید هنگامی‌که نوباوه و نوجوان در مسجد حضور پیدا می‌نمایند و در مسجد مجلس عزا و مدیحه برپا خواهد شد عاطفه ها آن ها بر اساس اهل‌بیتb رویش و گران قدر مییابد.

 

 

 

4. دوست‌یابی:

زمانی‌که یک نوباوه و نوجوان به مسجد رفت‌وآمد داشته باشد می تواند دوستان متعددی پیدا نماید و از دوست‌یابی در مرکز ها سوء و فحشاء و دوستان ناباب مصون بماند. حضرت علیj هنگام بر شمردن اثر ها رفت‌وآمد و مراوده با این جای مقدّس یک کدام از فواید آن را «... أَخاً مُسْتَفَاداً فِی اللَّهِ عَزَّ وَ جَل‏ ...‏‏»[39] «... اخوی ایمانی که در مسیر آفریدگار از وی استعمال نماید...» ذکر میفرمایند؛ و نیز از مضمون حدیث معصوم که میفرمایند اشخاصی که وارد مساجد میشوند اشخاص سزاوار و اصیل هر قومی میباشند، می‌قدرت به کار گرفت که به اعتقاد تمامی‌کس موفقیت نخواهد داشت نامش در شمار اشخاص دعوت‌گردیده به مسجد باشد و مسجد رده اشخاص سزاوار و آیتم اتکا میباشد لذا می‌قدرت در آنجا دوستان شرعی و حقیقی و واقعی خویش را پیدا کرد.[40]


برچسب: مسجد المهدی فلسطین مشهد، آدرس مسجد المهدی فلسطین مشهد، شماره تلفن مسجد المهدی فلسطین مشهد، رزرو مسجد المهدی فلسطین مشهد، ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۸:۱۷ توسط:شهریار شاهان موضوع: نظرات (0)