مسجد المهدی فلسطین مشهد مسجد المهدی فلسطین مشهد .

مسجد المهدی فلسطین مشهد

مسجد و تعاون اجتماعی

مذاکره پیرامون مشکلات اجتماعی و راه حل اندیشی برای رفع آن ها، هنگامی مسجد المهدی فلسطین مشهد به نتیجه نهایی می برسد که اقداماتی عملی را نیز در پی داشته باشد. مسجد، پایگاه عمومی مسلمان ها و محلّ حضور قشرهای متفاوت میباشد. از این رو مرتبه مناسبی برای تعاون اجتماعی مسلمانها و مشارکت آنها در راستای رفع نارسایی های اجتماعی.
امام رضا ـ علیه السّلام ـ در گفتاری نورانی یکی از فواید و اثرها خالق نماز جماعت را ـ که معمولاً در مسجد برپا می گردد ـ همیاری و تعاون مسلمان‌ها بر«برّ و زهد و تقوا» بر شمرده میباشد.[1] این صحبت امام ـ علیه السّلام ـ ، باب علمی میباشد که صدها باب دانش دیگر از آن به روی آدم باز می خواهد شد. کارهایی مانند توده آوری کمک برای نیازمندان، پرداخت وام، اعطای سرویس ها درمانی، اقدامات برای تسهیل وصلت زوجهای جوان، نرم‌افزار ریزی برای عیادت و سرکشی آدرس مسجد المهدی فلسطین مشهد از بیماران و اموری از این دست، همگی از مصادیق تعاون بر«برّ و زهدوتقوا» میباشد. در سایه اپلیکیشن ریزی صحیح می قدرت این سیرتکامل کارهای خیر را به خوبی در مسجد ایفا اعطا کرد.
البتّه پرداختن بدین کارها باید به سیرتکامل ای باشد که به شأن و آبرو، کرامت و عزّت اشخاص آسیبی وارد نکند.
مسجد و احیای ارزشها
مسجد در مرتبه اصیل خویش یک الگوی ارزشگذاری میباشد، ارزشهای رزرو مسجد المهدی فلسطین مشهد فراموش گردیده در مسجد مطرح می خواهد شد. در آن جا نیازمند و ثروتمند، رئیس وزیر دست فرمانده و سرباز، امتیازهای مادّی و ظاهری را در کنار می نهند و تمامی در کنار یکدیگر و دوش به دوش هم می ایستند.
در مسجد، فقط ارزشهای حقیقی همانند زهد و جهاد مطرح میباشد. بر پایه فقه اسلامی شایسته میباشد آنها که از فضیلتهایی همانند دانش، زهد، ایثار و جهاد برخوردارند، در صف ویّل نماز جماعت بایستند.[2] این فرمان خویش نوعی ارزشگذاری و ترویج ارزشهای اصیل میباشد.
در مسجد پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ گاه کسانی یافت می شدند شماره تلفن مسجد المهدی فلسطین مشهد که خیر فقط از جهاد و ایثار بویی نبرده بودند؛ بلکه از راههای متفاوت، تفاق و دو دستگی را در جامعه ترویج می نمودند و عملاً با پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ به رویارویی می پرداختند. آن ها با این اکنون انتظار داشتند در مسجد جایگاهی تبارک داشته باشند.
مسلمان‌ها این سیرتکامل اشخاص را از مسجد طرد می کردند؛ زیرا آنها با الهام از رهنمودهای پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ جاهای احساسّاس مسجد را از آن مسلمان ها مؤمن، وفادار و ایثارگر می دانستند. آری مسجد، منزل پناه از ارزشها و مسجدیان، نگاهبان ارزشهای اسلامیند. به هر رو، یکی از شاخصهایی که در آشنایی مسجد مثال باید گزینه ارزیابی قرار گیرد، میزان نقشی میباشد که مسجد در احیای ارزشهای اسلامی و پاسداری از آن‌ها ایفا می کند.


برچسب: مسجد المهدی فلسطین مشهد، آدرس مسجد المهدی فلسطین مشهد، شماره تلفن مسجد المهدی فلسطین مشهد، رزرو مسجد المهدی فلسطین مشهد، ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۴:۲۰ توسط:شهریار شاهان موضوع: نظرات (0)