مسجد المهدي فلسطين مشهد مسجد المهدي فلسطين مشهد .

مسجد المهدي فلسطين مشهد

بهداشت كفش‌ ها در مسجد


او‌لين شرط ورود به مسجد آن ميباشد كه كفش ‌هاي مان را درآوريم و در جاكفشي مسجد المهدي فلسطين مشهد بگذاريم، البته در بعضي مساجد چشم مي ‌گردد كه از كيسه‌ هاي پارچه‌ اي يا اين كه نايلوني براي هم پا بردن كفش به كار گيري مي ‌نمايند.

نكته مهم آن ميباشد كه‌اين كيسه‌ ها به اين دليل‌كه به طور همگاني و دايم به كارگيري مي ‌شوند، خويش دربردارنده هزاران ميكروب بيماري ‌زا مي‌باشند كه خير ‌صرفا مي ‌توانند كفش ‌هاي مان را آلوده و كثيف ‌خيس نمايند، بلكه خرقه نمازگزار و حتي فرش ‌هاي درون مسجد را نيز كثيف كرده و اين آلودگي را به اشخاص ديگر منتقل مي ‌نمايند.

درين مواقع به كار گيري از كيسه‌ هاي نايلون يك توشه مصرف آيتم قابل قبولي براي حمل كفش به باطن مسجد محسوب مي ‌خواهد شد.

13- بهداشت جوراب‌ ها

در هر پا حدود 250 هزار غده عرق وجود دارااست. براين اساس آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد پا محل عرق كردن ميباشد. اين عرق كردن در برخي بي آلايش و در بعضي ديگر خلل‌ ساز ميباشد.

در مواردي كه پا عرق مي ‌نمايد جوراب خصوصا نخي آن مي‌ تواند موجب جذب و تبخير عرق در تماس با هوا گردد، ولي در صورتي بهداشت پا رعايت نشود يا اين كه پا به بازه وقتگير در كفش محبوس بماند يا اين كه فرآورده جوراب و كفش نامناسب باشد، تبادل هوايي، از روش جوراب به دست كم رسيده و باكتري ‌هاي جانور در پوست پا در وضعيت بي‌ هوازي بوي نامطبوعي را ساخت و ساز مي ‌نمايد.

بر اين شالوده مورد نياز ميباشد در اماكن مقدسي مانند مسجد از جوراب‌ هاي نخي، سپيد و پاك و كفش مطلوب استعمال فرماييد. اين شغل مي ‌تواند به رفع خستگي و رفع بوي بد پا ياري دهد.

همينطور سفارش مي‌ گردد در دور و بر ‌هايي مانند رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد كه اشخاص زيادي تردد مي ‌نمايند با پاي عريان رويكرد نرويد.

به كار گيري از جوراب تا حد قابليت جابجايي بيماري‌ هاي پوستي پا را به دستكم مي ‌رساند. زگيل ‌ها و قارچ ‌هاي كف پا و لاي انگشتان براي مثال بيماري‌ هاي شايعي مي‌باشند كه مي‌ توانند به راحتي در تاثير تماس پاي لخت با فرش يا اين كه زمين كثيف از يك شخص به شخص ديگر منتقل خواهد شد.

از سوي ديگر جوراب مي ‌تواند از شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد خراشيدگي، ساييدگي و بريدگي پا تا حد متعددي پرهيز و نگهداري نمايد كه رعايت اين فرمان خصوصا در اشخاص ديابتي كه خلل شم پا دارا هستند از بريدگي ‌ها و جراحت شدن‌ پا خودداري مي ‌نمايد.


برچسب: مسجد المهدي فلسطين مشهد، آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد، شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد، رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۷:۵۹ توسط:شهريار شاهان موضوع: نظرات (0)

مسجد، پايگاه تشكّل مردمي


در سفري كه به مرزوبوم تركيه داشتم، رهبر شيعه‌ها تركيه خلال تشريح اپ مسجد المهدي فلسطين مشهد روحانيان شيعه، اظهار‌كرد: «ما براي رابطه باشيعيان، هيچ مكاني را خوب از مسجد نيافتيم.» در تأييد سخنان وي، اين مقاله مشهود بود كه دربين عموم شيعه تركيه،روحانيوني دوست داستني عموم ميباشند كه مسجد دارا‌هستند و روحانيوني كه در‌اين مرز و بوم، دارنده مؤسسه فرهنگي، خبر نامه وسايت اند و تنها به كارها فرهنگي مي‌پردازند، محبوبيت چنداني ندارند. اساسي خيس آنكه هر گاه دولت اين مملكت، بازدارنده فعاليتديني آن ها خواهد شد، ديگر هيچ مكاني براي ادامه كار نمي يابند؛ در حالي كه هيچ دولتي نمي تواند مسجد را تعطيل نمايد.

با شنيدن اين صحبت، به حافظه سخنان حكيمانه حضرت امام خميني رحمه الله افتادم آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد كه بارها بر پايه بودن مسجد در تمامامور تأكيد داشتند.

با رسيدگي تاريخ اديان بشري بدين فيض مي رسيم كه از اولِ به وجود وارد شدن آدم تا كنون، هيچ مكاني همانندمسجد نتوانسته ميباشد در سازماندهي حركتهاي اجتماعي و تحت عنوان يك مقر ارتباطي، موءثر باشد؛ به دليل آنكه مسجد،غير حزبي و سازماني ميباشد و به جهت غيرحزبي بودن، قابليت افتتاح معاند از آن به زير ترين مقدار ميرسد.همينطور اين جاي ، پايگاهي ارتباطي و در عين اكنون، يك رسانه ميباشد كه همه مخاطبان و طرفداران به آن دسترسيدارند.

همينطور مسجد، غيروابسته از نقش رسانه اي و ارتباطي خويش، رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد از روش روحانيون، در مخاطبان خويش ديدگاه ساخت و ساز مي نمايد واينجا ميباشد كه خلال نقش آگهي، نقش هدايتي را نيز بر دوش مي‌گيرد. خلاصه آنكه، سر ماندگاري فرهنگاسلامي تا به امروز به نظر پويايي و تحرّك اين كانونهاي سازماندهي و حركتهاي اجتماعي و عده اي عموم بوده ميباشد.

14. حضور زنان
يك كدام از موردها اختلاف ميان شيعه و سني، حضور بانوان در مساجد ميباشد. مسلّم ميباشد كه حضور وي درين مكانها وكسب معارف شرعي، خواهد توانست خير فقط در تربيت فرزندان، كه در دور و اطراف خانواده بسيار مؤثّر باشد. انگيزه اين دستور، آناست كه داده ها و علم فقاهتي عموم در يك جامعه اسلامي از قبل هاي به دور تا به امروز از شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد اين شيوه به دست مي آمده ومي آيد. به تفسير ديگر، اين اماكن، كانون اساسي تكثير معارف فقهي به شمار مي‌روند. از همين روي، حضور نداشتن بانواندر مساجد، طبيعتا، ناآگاهي آن‌ها از احكام و مسائل شرعي و در فيض، نوعي عقب ماندگي فرهنگي را به‌دنبال خواهدداشت و اين دستور در مناطقي كه ترسيم و عادت بر حضور نداشتن زنان در مساجد ميباشد، آشكارا مشهود است.


برچسب: مسجد المهدي فلسطين مشهد، آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد، شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد، رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۵۸:۰۶ توسط:شهريار شاهان موضوع: نظرات (0)

آثار و فوايد گرايش كودكان و نوجوانان به مسجد


1. آئين آموزي و تقويت ايمان و اعتقادوباور:

چنانچه خردسال ها و نوجوان ها مبنا‏هاي اعتقادي پايدار و تربيت ديني صحيح مسجد المهدي فلسطين مشهد نداشته باشند، زخم‏پذيرترين قشر جامعه در مقابل امواج گناه و خرابي اخلاقي و اجتماعي به شمار مي‏آيند. معاندان اسلام و انقلاب اسلامي نيز، اپليكيشن و ميزان دارايي متعددي را براي تهاجم فرهنگي تخصيص داده‏اند و با همۀ ابزارها و طرز‏ها در پي غير وابسته ساختن اين قشر جامعه از جريان مقدّس اسلام و مسائل توحيدي و اعتقادي ميباشند. چه بهتر ميباشد كه براي صيانت آن ها از اين آفت‌ها اپ‌ريزي كرد.[33] مي‌اقتدار اعلام كرد يكي‌از اين نرم‌افزار‌ها به مسجد بردن آنها ميباشد؛ به دليل آن كه مسجد در تغذيۀ فكري، روحي، عاطفي و هدايت آن‌ها در بستر صراط بدون واسطه و مطابق قرآن و عترت به‌تيتر جاي مقدّس قدم بزرگي را مي تواند بردارد.

كمپاني در نماز و حضور در مساجد، گواه ايمان و يقين بشر ميباشد. آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد در‌صورتي‌كه در ماجرا معصومين: مي‌باشد كه ميفرمايند: «كمپاني در نماز جماعت مسجد، عامل و گواه بر نمازخوان بودن آن در ميان عموم ميباشد»[34] و در مكان ديگر ميفرمايند: «إِذَا رَأَيْتُمُ الرَّجُلَ يَعْتَادُ الْمَسَاجِدَ فَاشْهَدُوا لَهُ‏ بالْإِيمَانِ‏ ...‏»[35] «رفت‌وآمد مداوم در مسجد شهيد شدن و گواه بر ايمان او خواهد بود ...»

شخصي كه به مسجد رفت‌وآمد داشته باشد از آموزه‌ها و سخن‌هاي ديگر افراد به كار گيري مي‌نمايد، زماني‌كه نوجواني در مسجد براي نماز حاضر خواهد شد و بعداز نماز كلام‌هاي امام جماعت رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد را بشنود در ايمان و اطمينان وي اثرات بسيار خالق‌اي را ميگذارد به دليل آنكه امام جماعت راجع‌به مسائلي زيرا امامت، ولايت، معاد، قبر و قيامت، عالم و مذمّت دنياگرايي در پوسته روايات و حكايات سخنراني مي‌نمايد در روحيۀ او تاثير گذارده و سبب ساز تقويت مباني اعتقادي و ايمان وي گردد.

 

2. ياددادن قرآن و دعا:

في مابين همۀ مباحث و علم ها شرعي، پرداختن به علم ها قرآن در مسجد دارنده اهمّيتي ويژه ميباشد چون قرآن و مسجد پيوندي خاص با يكديگر دارا‌هستند. نبي گرامي اسلام فرموده‌اند: «إِنَّمَا نُصِبَتِ الْمَسَاجِدُ لِلْقُرْآنِ»[36] «مساجد را براي (قرائت و درك كردن) قرآن بناكرده‌اند.» و نيز فرموده‌اند: «مَنْ‏ أَحَبَ‏ الْقُرْآنَ‏ فَلْيُحِبَّ الْمَسَاجِد»[37] «دوستدار قرآن، مسجد شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد را نيز مي بايست دوست داشته باشد.»

 

3. رويش حبّ اهل‌بيتb

يكي از شيوه هاي محبّت اهل‌بيت در خردسالان و نوجوان ها، پديد آوردن صحنه‏ها و فضاهايي ميباشد كه آنان در موقعيت روحي خاصّي قرار بگيرند و به ندرت احساسّ دروني آنها بيدار خواهد شد و جذب گردند. چه‏بسا در شرايطي‌كه آن‌ها را به اكنون خويش رها كرد، به‌اين سمت و جهت كشيده نشوند و به مجالس دعا و توسّل نيايند. ولي در صورتيكه ترتيبي دهيم كه درين دور و بر قرار گيرند، جذب مي‏شوند. براي مثالً اردوهاي فرهنگي و زيارتي و ديدار از بقاع‌ها، زيارتگاه‌ها، كمپاني در مجالس ديني و دعا و توسّل و عزاداري و ملاقات محترم‌هاي معنوي، برگزار خواهد شد.[38] سازه به لحاظ عبد و بنده اين كارها با حضور آن‌ها در مسجد به‌دست ميايد هنگامي‌كه نوباوه و نوجوان در مسجد حضور پيدا مي‌نمايند و در مسجد مجلس عزا و مديحه برپا خواهد شد عاطفه ها آن ها بر اساس اهل‌بيتb رويش و گران قدر مييابد.

 

 

 

4. دوست‌يابي:

زماني‌كه يك نوباوه و نوجوان به مسجد رفت‌وآمد داشته باشد مي تواند دوستان متعددي پيدا نمايد و از دوست‌يابي در مركز ها سوء و فحشاء و دوستان ناباب مصون بماند. حضرت عليj هنگام بر شمردن اثر ها رفت‌وآمد و مراوده با اين جاي مقدّس يك كدام از فوايد آن را «... أَخاً مُسْتَفَاداً فِي اللَّهِ عَزَّ وَ جَل‏ ...‏‏»[39] «... اخوي ايماني كه در مسير آفريدگار از وي استعمال نمايد...» ذكر ميفرمايند؛ و نيز از مضمون حديث معصوم كه ميفرمايند اشخاصي كه وارد مساجد ميشوند اشخاص سزاوار و اصيل هر قومي ميباشند، مي‌قدرت به كار گرفت كه به اعتقاد تمامي‌كس موفقيت نخواهد داشت نامش در شمار اشخاص دعوت‌گرديده به مسجد باشد و مسجد رده اشخاص سزاوار و آيتم اتكا ميباشد لذا مي‌قدرت در آنجا دوستان شرعي و حقيقي و واقعي خويش را پيدا كرد.[40]


برچسب: مسجد المهدي فلسطين مشهد، آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد، شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد، رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۸:۱۷ توسط:شهريار شاهان موضوع: نظرات (0)

مسجد و انقلاب اسلامي


قلمرو وقتي و مكاني
مستندات تاريخي پيرامون شغل مساجد از دورۀ وقتي 1342 تا 1357 خورشيدي تعيين گرديده و نگارندگان تنهاً در حوزۀ جغرافيايي ايران به نظارت مي‌پردازند.

محاسبه كاركردگرايانه از نقش مساجد در انقلاب اسلامي
رهيافت كاركردگرايانه، جزئي نسبتاً مغفول از انديشۀ آگوست كنت[5]، نگرش كلي مسجد المهدي فلسطين مشهد او نسبت به دانش جامعه شناسي بود كه اميل دوركهايم[6] در آخرها قرن 19 و اوايل قرن 20 ميلادي با تأثيرپذيري از او آن را توسعه اعطا كرد. بعداز او، مهمترين عقيده پرداز در‌اين رهيافت، تالكوت پارسونز جامعه شناس آمريكايي ميباشد كه در اوايل نيمۀ دوم قرن 20 ميلادي به گستردن نظريۀ خويش پيرامون كاركردهاي چهارگانۀ نظام اجتماعي پرداخت.

تالكوت پارسونز معتقد بود جامعه ها، نظامي خودتنظيم شونده اند و آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد سازوكارهايي براي انطباق با وضعيت نو و محافظت تعادل و تداوم خويش دارا‌هستند. مطابق آراي او هر جامعه اي دارنده نظامي اقتصادي براي تطبيق با گوشه و كنار پيرامون و آماده سازي منابع ما يحتاج براي تداوم حيات، نظامي سياسي براي انتخاب هدف ها و استحصال به آن، نظامي حقوقي اجتماعي براي يكپارچگي و تهيه و تنظيم ارتباط ها اجزا و نهايتاً نظامي فرهنگي براي توليد و نگهداري الگوهاي انگيزشي و توجيه موادتشكيل دهنده نظام اجتماعي ميباشد. در واقع چهار بُعد از نظام اجتماعي چهار كاركرد مهم اين نظام را جاري ساختن مي نمايند. پارسونز معتقد بود جامعه از روش انطباق تدريجي با تغييرهاي نو در هر كدام از چهار حوزۀ يادشده، نگهباني از طريق هاي گوناگون اجتماعي شدن و به شغل بردن تحميل در شكل بايستگي، سعي بر مراقبت تعادل خويش مي نمايد و از كنشگران توقع دارد هر مورد، كاركرد خويش را به خير و خوبي اجرا نمايند (گيدنز، 1385: 669-668).

رابرت مرتِن در دهۀ 1960 ميلادي نظريۀ پارسونز را با رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد دو ايدۀ كاربردي اصلاح كرد: تفاوت كاركردهاي آشكار و مخفي، تفاوت كاركرد و «كژكاركرد»[7]. كاركردهاي نهفته به كاركردهايي گفته ميگردد كه كمپاني كنندگان در آن پديده، سازمان يا اين كه بنيان، نسبت به آن درايت ندارند، معمولاً به ندرت در كنار كاركرد آشكار صورت مي‌گيرد و ناظران هم كمتر بدان اعتنا مي نمايند (نقيب زاده، 1389: 209). كژكاركرد نيز به جنبه هايي از عمل اجتماعي اطلاق مي گردد كه «پاداش توليد تحول ميباشد» و «نظام ارتباط ها مو جود را به مقابله شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد فرامي خواند». از جمله غلط ميباشد درصورتي كه فرض كنيم آئين تحت عنوان يك عنصر فرهنگي همواره به نگهداري الگوها امداد مي نمايد، چون گاهي اديان سبب ساز به ترك اجتماعي و به بحران كشيدن الگوهاي قانوني كنش مي‌شوند (گيدنز، 1385: 757-756).

در حال حاضر با دقت به مطالب اورده شده در رهيافت كاركردگرايانه، به ارائۀ نظارت نقش مسجد در موفقيت انقلاب اسلامي پرداخته و پيرو، مستنداتي تاريخي از بازي نقش يادشده ارائه ميشود:


برچسب: مسجد المهدي فلسطين مشهد، آدرس مسجد المهدي فلسطين مشهد، رزرو مسجد المهدي فلسطين مشهد، شماره تلفن مسجد المهدي فلسطين مشهد، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۷:۳۲ توسط:شهريار شاهان موضوع: نظرات (0)

مراسمات مدهبي و مساجد


خواسته از آباد ساختن مساجد تنها آبادي ساختمان وجود ندارد، بلكه به معناي اجتماع و كمپاني مسجد المهدي فلسطين مشهد در مسجد نيز مي‏باشد. بدين ترتيب، مشركان خير حق كمپاني در مساجد را دارا‌هستند و خير حق تعمير و بناي ساختمان آن‏ها را. عمران مسجد به هر شكلي كه باشد، بايستي به دست مسلمانها اعمال گيرد. ولي متوليان و پاسداران مساجد نيز مي بايست از بين منزه‏ترين اشخاص تعيين شوند. مي بايست دست‏هاي چرك الود را از تك تك اين مركز ها مقدس كوتاه كرد.
از روزي كه گروهي از زمامداران جبار و يا اين كه ثروتمندان كثيف و گنه‏عمل تشريفات شمس دست‏به تشكيل داد مساجد و مركز ها اسلامي زدند، روح معنويت و نرم‌افزار‏هاي توليدكننده در آن‏ها مسخ شد. از اين روست كه مي‏بينيم بسياري از اين‏سيرتكامل مساجد در كشورهاي اسلامي صورت مسجد ضرار به خويش گرفته ميباشد; ساختمان‏هايي گسترده و باشكوه و داراي جلوه‏هاي ظاهري و قشنگ، البته باطن تهي و بي‏روح.
ممكن ميباشد‏بعضي بگويند چه مانعي دارااست كه از سرمايه‏هاي غير مسلمان ها براي عمران و آبادي اين مركزها استعمال كنيم؟ ولي آن‏ها كه اينگونه مي‏گويند، اعتنا به‌اين نكته اساسي ندارند كه اسلام تمامي جا شغل باتقوا را ميوه درخت ايمان مي‏شمرد. نيت‏هاي چرك آلود ممكن وجود ندارد كار پاكي به وجود آورد و كالا مفيدي از خويش نماد دهد.
پاراگراف «لم يخش الا الله‏» در دنباله آيه، علامت مي‏دهد كه عمران و آبادي و نگه‏داري مساجد جز در سايه شهيد شدن و شجاعت ممكن وجود ندارد. هنگامي اين مركز ها مقدس اسلامي به طور كانون‏هاي آدم‏سازي و كلاس‏هاي عالي تربيت در مي‏آيد كه نهاد‏گذاران و پاسداران شجاعي داشته باشد; آن‏ها كه از هيچ كس جز معبود نترسند و پايين اثر هيچ جايگاه و قدرتي قرار نگيرند و اپليكيشن‏اي جز نرم افزار‏هاي الهي در آن پياده نكنند. آنچه امروز بيش‏خيس التفات دارااست، عمران و آبادي معنوي مساجد ميباشد و به تعبير و تفسير ديگر، بيشتراز آنچه به ساختن مسجد التفات مي‏دهيم، مي بايست به ساختن افرادي كه اهل مسجد و پاسداران مسجد و حافظان آن‏اند مداقه‏بدهيم.


برچسب: مسجد المهدي فلسطين مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۵:۰۰ توسط:شهريار شاهان موضوع: نظرات (0)