مسجد المهدی فلسطین مشهد مسجد المهدی فلسطین مشهد .

مسجد المهدی فلسطین مشهد

کارکرد حقوقی و قضایی مساجد

یکی اپلیکیشن‌های فرستاده در مساجد، استیناف به کارها قضایی بود. مسجد در آن زمانه، یک دادستانی به مجموع مفهوم بود که مردم شغل‌های دادخواهی در آنجا شکل می‌عهده دار شد. مسجد المهدی فلسطین مشهد حتی رسول در مسجد، مقررات حقوقی حال و روز کردند و برای مسجد و منبر، شأن ویژه حقوقی قائل شدند که به عنوان مثال آن‌ها، مراسم قسم تناول کردن بود. نبی، مراسم قسم میل کردن را کنار منبر معمول ساختند و فرمودند: «کسی که کنار منبرم لاف گوید، هر یکسری برای یک چوب مسواک باشد، جایگاهش در حریق خواهد بود. آدرس مسجد المهدی فلسطین مشهد کارکرد اجتماعی مساجد: مساجد در طول رسول اسلام، سهم به سزایی در ساخت عدل و داد اجتماعی و شکسته شدن نظام‌های طبقاتی و رفتار اشرافی گری و مرزبندی‌های کاذب خون و نسب و گنج داشت و باعث جایگزین شدن فرهنگ وتمدن برابری و برادری در اطراف مساجد شد. رسول اکرم صلی الله علیه و آله نیز هر گاه در مسجد با مؤمنان گرد هم آیی و برخاست داشتند، این فرمان را به اعتنا رعایت می‌فرمودند و حتی درنگاه کردن نیز مساواتی را برای کلیه قائل بودند. رزرو مسجد المهدی فلسطین مشهد کارکرد اجتماعی دیگر مسجد، در کلامی از امام باقر علیه السلام آمده میباشد که فرمودند: «مسکینان وفقیران در حین نبی خداوند صلی الله علیه و آله در مسجد خانه می‌گزیدند». افزون بر این، مساجد پناهگاه غریبان و در روش ماندگان بود، به گونه ای که هرگاه شخص جدید‌ای وارد یک کدام از شهر‌های اسلامی میشد و یکی‌از را نمی‌آشنایی، یکسره به سراغ مسجد آن شهر می رفت.

کارکردهای متنوع مسجد، از قبلی تا امروز

مسجد سهله در شهر کوفه

کارکرد سیاسی مساجد
در کنار کارکرد فقهی، کبیر‌ترین کارکرد مساجد در ابتدا اسلام، کارکرد سیاسی آنان بود، به گونه ای که مسجد به طور رسمی یک بنیان سیاسی در جامعه به شمار می رفت. شماره تلفن مسجد المهدی فلسطین مشهد صدور امر‌های حکومتی، اعلام اپ‌های حکومت، تایید سفیران میهن‌ها و اقوام دیگر، نشر و ابلاغ خبر‌ها مهمی، زیرا خبر‌ها نزاع، برپایی محافل مشورتی، بیعت کردن، انتصاب کارگزاران و سفیران و نیز استیضاح کارگزاران، از کارکرد‌های سیاسی اصلی آن مجال بود که همه در مسجد شکل می‌گرفت. شواهد تاریخی بیان کنده این میباشد که در ابتدا اسلام، مسجد تحت عنوان نهادی حکومتی تلقی می شد. از این رو، یک شخص واحد، هم زمامدار بود و هم مدیریت اجرایی، و یک ساختمان، هم مسجد بود و هم راءس اساسی مسایل فقاهتی و سیاسی.

رقابت و مسابقه در‌صورتی‌که مصداق " فاستبقوا الخیرات" باشد؛ مصداق بسط و تبارک در مورد آن شغل میباشد. رقابت موجب می گردد تا علت‌ها و هدف ها گرانقدر یک توشه دیگر در جان‌ها روییده و عاملی برای تکان، سازندگی و وصال به الگوی توفیق باشد. رقابت و کارایی آن هنگام به مزه حقیقی وواقعی خویش می رسد که سزاوار اخذ مشوق، تقدیر و تعظیم شود.

مسجد طراز اسلامی، آرمانی حقیقی وواقعی میباشد که میخواهد مساجد را به الگوی اصیل خویش، آنچنان که در حین حضرت فرستاده اکرم (ص) بود، سوق دهد و از این رو هر سیرتکامل عمل، عملکرد و پشتکار دراین باره آیتم اعتنا و قابل تقدیر خواهد بود. پاداش سال مسجد ایده‌ای میباشد که علامت می دهد سرویس به مسجد و همت چهت نیل به مسجدی فعال و شورانگیز همواره ستودنی و لایق تقدیر و تعظیم میباشد:

مشروح ایده
این طرح در راستای آماده‌سازی تمهیدات مایحتاج در ارائه الگوی مسجد چیره و مثال که حائز آحاد اوضاع مطلوب میباشد و استاندارد‌های مایحتاج در حوزه مسجد را دارااست و میتواند پیشگفتار سیستم بلندمرتبه سازمانی را ساخت نماید. بسط این طرح در مقیاس استانی، ملی و فراملی بوده و علاوه بر انتخاب مشوق همدم با اهداء مبلغ درخور دقت و با نماد‌های متفاوت فضای قابل قبولی جهت ساخت رقابت تندرست و ترغیبی را در دور و اطراف مسجد آماده می‌کند.


برچسب: مسجد المهدی فلسطین مشهد، آدرس مسجد المهدی فلسطین مشهد، شماره تلفن مسجد المهدی فلسطین مشهد، رزرو مسجد المهدی فلسطین مشهد، ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۰:۰۵ توسط:شهریار شاهان موضوع: نظرات (0)