مسجد المهدی فلسطین مشهد مسجد المهدی فلسطین مشهد .

مسجد المهدی فلسطین مشهد

مسجد؛ پایگاه عمومی مسلمانان

مسجد پایگاه عمومی مسلمان ها و محل حضور قشرهای متعدد میباشد. از این رو سکو مناسبی میباشد برای تعاون اجتماعی مسلمان ها و مشارکت آنها در رفع نارسایی های اجتماعی. مسجد المهدی فلسطین مشهد مسجد در درجه اصیل خویش، یک الگوی بها گذاری میباشد، قیمت های فراموش گردیده در مسجد مطرح می خواهد شد. آدرس مسجد المهدی فلسطین مشهد در مسجد پیامبر(صلی الله علیه وآله)، گاهی کسانی یافت می شدند. رزرو مسجد المهدی فلسطین مشهد که خیر صرفا از جهاد و ایثار بویی نبرده بودند، بلکه از رویکرد های متعدد، نفاق و دودستگی را در جامعه ترویج می نمودند و عملاً با پیامبر(صلی الله علیه وآله) به رویارویی می پرداختند. شماره تلفن مسجد المهدی فلسطین مشهد ولی با این اکنون، انتظار داشتند در مسجد جایگاهی تبارک داشته باشند. امین الاسلام طبرسی در تفسیر خویش، می نویسد: گردآوری ای از «مؤلفة قلوبهم» نزد پیامبر(صلی الله علیه وآله) آمدند و درخواست کردند در بالای مجلس بنشیند و فقیران و لباس پوشان مانند سلمان، ابوذر، صهیب، عمّار و خبّاب را از خویش به دور کند تا آنان خویش در کنار پیامبر(صلی الله علیه وآله) باشند; زیرا حضور این اشخاص و مجالست آنها با فرستاده آفریدگار(صلی الله علیه وآله)، بازدارنده از شرکت ایشان در محضر پیامبر(صلی الله علیه وآله) و همنشینی با حضرت می گردید. با مطرح شدن این درخواست، آیه ۲۸ سوره کهف نازل گردید: «وَ اصبر نَفسکَ مَع الّذینَ یَدعُونَ رَبَّهُمِ بالغدّوةِ و العَشیِّ یُریدونَ وَجهَهُ وَلاتَعدُ عَیناکَ عَنهم تُریدُ زینةَ الحیوةِ الدّنیا و لاتُطِعٌ مَن اَغفلنا قلبَهُ عَن ذکرِنا و اتَّبعَ هَویهُ و کانَ اَمرُه فُرُطاً»; شکیبا ساز خویش را با آن‌ها که خداوند خویش را صبح گاهان و شبان گاهان می خوانند و رضای اورا می طلبند و یک لحظه از آنها دیده مپوش که به زینت های دنیا مایل شوی و هیچوقت از آنها که دل هایشان را از یاد خویش غافل کردیم و تابع هوای نفس شدند و به تبه کاری پرداختند، متابعت مکن.۹

مسجد هرچند یک واحد اجتماعی کوچک، ولی نشان یک جامعه اسلامی و مثال عینی حاکمیت بها های اسلامی میباشد. بنابراین، تحقق قیمت هایی از قبیل زهد و تقوا، دانش، جهاد، برادری، مساوات و عدل و داد باید از مسجد استارت خواهد شد.

از دیگر جنبه هایی که به نقش مسجد در زمینه های اجتماعی و سیاسی مربوط می خواهد شد، نقشی میباشد که این بنیان مقدس در بسط عدل و داد در بعد ها مختلف آن و پیکار با ظلم و بی عدالتی ایفا می کند. از هنگامی که پیامبر(صلی الله علیه وآله) مسجد را سازه نهادند، همواره آنها که آیتم تعدی و ستم قرار می گرفتند به مسجد جانبداری می آوردند و بخشید مظلومان از ظالمان در مسجد ستانده می شد. قضاوت های امیرالمؤمنین(علیه السلام)در «دکّة القضاء» مسجد کوفه در امتداد همین نقش مسجد بوده میباشد.

در آنگاه عدل و داد اجتماعی نیز مسجد همواره کانون پیکار با ستم و بی عدالتی بوده میباشد. تحت عنوان مثال، می قدرت به خطبه آتشین فاطمه زهرا(علیهما السلام)، که در نگهبانی از رده ولایت و نزاع با ستم بر اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه وآله) در مسجد النبی ایراد شد، اشاره کرد.


برچسب: مسجد المهدی فلسطین مشهد، آدرس مسجد المهدی فلسطین مشهد، شماره تلفن مسجد المهدی فلسطین مشهد، رزرو مسجد المهدی فلسطین مشهد، ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۰:۱۶ توسط:شهریار شاهان موضوع: نظرات (0)