مسجد المهدی فلسطین مشهد مسجد المهدی فلسطین مشهد .

مسجد المهدی فلسطین مشهد

آداب ظاهری مسجد رفتن


1- عصمت: مرحوم روحانی صدوق قدس سره روایتی از امام درست گو مسجد المهدی فلسطین مشهد علیه السلام نقل می نماید که فرمود: «مکتوبٌ فی التوراةِ انّ بیوتی فِی الأرضِ المساجدُ فطوبی لِمَن تَطهَّر فی بیتهِ ثُمّ زارنی و حقٌّ علی المزور أن یکرِمَ الزائر»؛ [1]در تورات آمده میباشد که منزل های اینجانب در زمین مساجد می باشند. پس خوشا به اکنون هر کس در منزل اش پاک سازی نماید و بعد به زیارت اینجانب آید. در‌این حالت، بر اینجانب ما یحتاج میباشد که زائر خویش را تکریم کنم.

امام باقر علیه السلام می‌فرمایند: «لاتدخلِ المساجد الّا بالطهارةِ و اینجانب دَخلَ مسجداً بغیرِ الطهارةِ فالمسجدُ خصمُهُ»؛ [2] وارد مساجد نشو، مگر با عصمت و طهارت و طهارت، و هر که فارغ از عصمت وارد مسجد گردد مسجد معاند وی خواهد بود.

همان طور که مراعات میشود دو داستان سابق الذکر اطلاق دارا‌هستند آدرس مسجد المهدی فلسطین مشهد که مؤمنان می بایست جسم و روحشان را قبل از ورود به مساجد پاکسازی نمایند.

2- با پای پیاده رفتن: در صورتیکه آدم بخواهد قبل از ورود به مسجد و اقامه نماز، درحال حاضر خشوع پیدا نماید، عالی آن میباشد با اندکی سپری کردن وقت، این مسیر را با پای پیاده طی کرده، دربین رویکرد در طومار فعالیت خویش بنگردد، از گناهان و مشکلات پوزش طلبی نماید و از اینکه موفقیت مسجد رفتن پیدا نموده است، شکرگزار باشد. علاوه برآن، در احادیث برای پیاده رفتن به مساجد ثواب و اجر هم در لحاظ گرفته گردیده است. فرستاده گرامی فرمودند: «وَ مَن مَشی الی مسجدٍ مِن مساجد اللَّهِ فلَهُ بمجموعِّ خُطوةٍ ایرادات حَتّی یرجع الی منزلهِ عشر حسناتٍ و مَحی عَخیر عشرَ سیئاتٍ و رُفِعَ له عشر درجاتٍ»؛ [3] هر که به سوی یک کدام از مساجد پیاده جنبش نماید، آفریدگار در مقابل هر گامی که در مسیر رزرو مسجد المهدی فلسطین مشهد رفت و رجوع و برگشت برمی دارااست به وی ده حسنه جایزه میدهد و ده بدی از وی بدور می نماید و او را ده رتبه بالا میبرد.

در قصه دیگری، جابر بن عبداللَّه نقل می نماید که منزل های ما از مسجد فرستاده بدور بود، خواستیم بفروشیم و به مسجد مجاورت شویم. فرستاده خداوند صلی الله علیه و آله ما‌را از این فعالیت نهی کرده، فرمودند: «انّ لکم بمجموعِّ خُطوةٍ درجةً»؛ [4] برای شما در قبال هر گامی که به سوی مسجد برمی دارید مرتبه ای نزد خدا میباشد.

3- دعا قرائت هنگام ورود: مستحب میباشد آدم هنگام ورود به مسجد، دعاها و اذکاری را که از ائمّه اطهار علیهم السلام هنگام ورود به مسجد بیان شده اند، بخواند. امام باقر علیه السلام از رسول نقل میفرماید که فرمود: «اذا دَخَلَ العبدُ المسجدَ فقال: أعوذُ باللَّهِ مِن الشیطانِ الرّجیمِ، قال: ویّه! کسرَ ظهری، و کتاب هاَ اللَّهُ بها عبادةَ سنة»[5]؛ در شرایطی‌که شماره تلفن مسجد المهدی فلسطین مشهد مخلوق خداوند هنگام ورود به مسجد استعاذه نماید، شیطان میگوید: آه! کمرم ناکامی. و پروردگار به محرک این کار، برای وی عبادت 1‌سال می نویسد. دعاهای دیگری نیز در احادیث آمده اند که از بیان آنان پرهیز می‌کنیم.

4- ورود با پای راست: از ائمّه معصوم علیه السلام نقل گردیده‌است که فرمودند:

«الفضلُ فی دخول المسجد أن تَبدأ برجلک الیمنی اذا دخلت و بالیسری اذا خَرجتَ»؛ [6] فضیلت آن میباشد که در هنگام ورود به مسجد، با پای راست باطن شوی و هنگام خروج، پای چپ مقدّم گردد.

5- نماز تحیت مسجد: بعداز وارد شدن به مسجد، مستحب میباشد آدم برای رعایت متانت و احترام مسجد، قبل از نشستن، دو رکعت نماز تحیت مسجد به مکان آورد. ابوذر غفاری رحمه الله میگوید: روزی پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله را در مسجد ملاقات نمودم. رسول صلی الله علیه و آله فرمودند: «یا این که أباذر! انّ لِلمسجد تحیةً. قلتُ:


برچسب: مسجد المهدی فلسطین مشهد، آدرس مسجد المهدی فلسطین مشهد، شماره تلفن مسجد المهدی فلسطین مشهد، رزرو مسجد المهدی فلسطین مشهد، ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۵۲:۰۸ توسط:شهریار شاهان موضوع: نظرات (0)